'Gebaar' Vodafone onvoldoende
Gepubliceerd op:13 april 2012
Ook de onkosten die klanten hebben gemaakt, zoals de aanschaf van een prepaid kaart om bereikbaar te blijven, moeten vergoed worden. 'Na elke telecomstoring is er onduidelijkheid over de rechten van consumenten', aldus Bart Combée, directeur Consumentenbond. 'Met een wettelijke compensatieregeling weten consumenten en telecomaanbieders waar ze aan toe zijn'. Naar aanleiding van een grote Blackberry storing in oktober 2011 pleitte de Consumentenbond met succes voor zo'n regeling: in november 2011 werd er door de Tweede Kamer een motie aangenomen met die strekking. Het ministerie van EL&I werkt aan de uitvoering ervan.
Reacties consumenten
De Consumentenbond vroeg op zijn website Telecomplicaties en via Facebook hoe consumenten gecompenseerd willen worden door Vodafone. De meerderheid van de mensen die reageerden wil een deel van het abonnementsgeld terug en de groep die extra onkosten heeft gemaakt, wil die kosten vergoed krijgen.
Lees ook: