_Geen auteur Gepubliceerd op:30 januari 2015
Niet alleen klagen consumenten over de barsten in hun scherm, maar ook over dat ze niet goed worden geholpen door de verkoper van hun toestel. De verkoper is het eerste aanspreekpunt. Als een product de eerste 6 maanden na aankoop gebreken vertoont, moet de verkoper het kosteloos repareren, behalve als hij kan aantonen dat de consument het toestel onzorgvuldig heeft behandeld.
Ook na de eerste 6 maanden hebben consumenten recht op een deugdelijk product, maar moeten zij zelf kunnen aantonen dat zij er zorgvuldig mee zijn om gegaan.
Op de telefoons zit ook fabrieksgarantie van Sony. Gezien de ervaringen bij de verkooppunten adviseert de Consumentenbond consumenten bij schade ook rechtstreeks contact op te nemen met Sony via 0900-8998318.
Consumenten kunnen dan gebruik maken van de gratis ophaalservice van Sony, maar moeten daar vaak wel zelf actief om vragen. De Consumentenbond heeft Sony gevraagd de informatie over garantie en de ophaalservice te verbeteren, op de website en in de mails van het bedrijf.
Lees ook:
In een reactie laat Sony het volgende weten:
Consumenten die ondanks bovenstaande stappen niet goed worden geholpen met een klacht over de Sony Xperia Z3 of Z3 compact, kunnen hieronder een reactie plaatsen. De Consumentenbond zal de meldingen in de gaten houden.