icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Ticketmaster gaat servicekosten terugbetalen

Nieuws|Ticketmaster betaalt voortaan ook de servicekosten terug als een evenement geannuleerd of verschoven wordt. Dat heeft het bedrijf aan de Consumentenbond laten weten. De Consumentenbond is blij met het besluit.

Babs van der Staak

Babs van der Staak , Woordvoerder Gepubliceerd op:21 augustus 2019

Concertkaartjes

De Consumentenbond had er bij de kaartjesverkoper op aangedrongen om zijn beleid aan te passen, omdat juridische gronden om de servicekosten niet terug te betalen, ontbraken. Dat standpunt wordt gedeeld door de Autoriteit Consument & Markt. Ticketmaster is nu de eerste partij in Nederland die haar beleid aanpast. De Consumentenbond roept andere ticketaanbieders, die de servicekosten nog niet terugbetalen, op om het goede voorbeeld van Ticketmaster te volgen.

Geannuleerd

Het komt geregeld voor dat een concert geannuleerd of verschoven wordt. Dit kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld ziekte van de artiest of omdat het optreden naar een andere locatie wordt verplaatst vanwege grote of juist tegenvallende belangstelling. Consumenten ervaren het als onrechtvaardig dat de door hen betaalde servicekosten, die kunnen uiteenlopen van €2 tot meer dan €10 per ticket, niet worden terugbetaald als zij niet naar het concert kunnen, en dan dus slechts de kosten van het kaartje retour krijgen.

Lees ook: