icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bespaar met het Energiecollectief |

Schrijf je nu in

Energiecollectief icon

Probleem met betalen


Betaalmethoden

Je kunt betalen door middel van iDEAL, acceptgiro of een machtiging voor automatische incasso.

Lees meer

Betalen mislukt

Twijfel je of je betaling is gelukt? Bijvoorbeeld omdat je computer vastliep tijdens het betalen of omdat je geen bevestigingsscherm hebt gekregen bij betalen met iDEAL? Bekijk voor de zekerheid, via internetbankieren, je bankrekening om te controleren of de iDEAL betaling toch is verwerkt. Is deze verwerkt, dan is er niets aan de hand. Is het te betalen bedrag niet van je rekening afgeschreven, dan kun je het opnieuw proberen.

Heb je vragen, neem dan gerust contact op met de Klantenservice van de Consumentenbond.

Herinnering ontvangen

Waarschijnlijk heb je een factuur van de Consumentenbond niet op tijd betaald. Controleer je rekeningafschrift en bekijk of het bedrag is afgeschreven. Is dat niet het geval, dan kun je je openstaande factuur eenvoudig betalen.

Lees meer

Aanmaning ontvangen

In eerste instantie wordt altijd eerst een betalingsherinnering gestuurd. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Heb je na deze herinnering niet op tijd betaald, dan krijg je een aanmaning en kan het bedrag worden gevorderd. Bovendien riskeer je een boete en kan je lidmaatschap of abonnement worden beƫindigd.

Lees meer

Betalen met IBAN

IBAN is de afkorting voor International Bank Acount Number, ofwel: met deze uitgebreidere versie van je banknummer is het eenvoudiger om internationaal te betalen.

Lees meer