icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Hypotheek-Icoon-150

Compenseer mijn woekerpolis!

Wij eisen meer compensatie voor woekerpolissen.     Strijd mee!

Adviesloket Woekerpolis: niet onafhankelijk

Nieuws|Het Verbond van verzekeraars is per 4 juli een eigen adviesloket gestart voor gratis hersteladvies van woekerpolissen. Dit advies is niet onafhankelijk en schadevergoeding is niet bespreekbaar.

Barbara van der Est

Barbara van der Est , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:7 juli 2016

woekerpolis advies

Niet onafhankelijk

De verzekeraars selecteerden voor dit Adviesloket adviseurs die consumenten telefonisch adviseren over hun woekerpolis. Als deze adviseurs adviseren om over te stappen naar een ander product, dan kiezen zij alleen uit het aanbod van dezelfde verzekeraar. Het advies is dus een zogenaamde 'wc-eend advies': niet onafhankelijk.

Wie wil overstappen naar een andere aanbieder moet dat advies en de overstapkosten zelf regelen en zelf betalen. Zo is te lezen op de pagina met veelgestelde vragen op de site van het Adviesloket.

Schade claimen onbespreekbaar

De adviseurs bespreken verder niet de mogelijkheid om geld terug te claimen voor de woekerpolis. Tegenvallende beleggingsresultaten zijn nu eenmaal het risico van een beleggingsverzekering, staat op de site van het Adviesloket. Er wordt met geen woord gerept over de woekerpolistrucs die ervoor zorgen dat woekerpolissen veel minder opleveren dan de polishouders verwachten. De Consumentenbond vindt dit absurd.  

Wie onafhankelijk advies wil kan dit loket dus beter mijden.

Schade claimen doe je zo:

Nieuw & interessant

  • Uitspraak-Kifid-adviesvergoeding-woekerpolis-buitenproportioneel
    Nieuws  |  27 jul.

    ASR moet onduidelijke poliskosten terugbetalen

    De Commissie van Beroep van klachtenloket Kifid oordeelt dat ASR maandelijkse poliskosten moet terugbetalen aan een klant.
  • claimservice-nieuws
    Nieuws  |  11 jul.

    Nieuw machtsblok consumenten van start

    Consumentenbond en ConsumentenClaim bundelen hun krachten. Samen gaan zij de belangen van consumenten in massaclaims behartigen. Ze hebben daarvoor een nieuw bedrijf opgericht onder de naam Consumentenbond Claimservice.
  • nieuwsbericht woekerpolissen

    Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

    De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond en de stichting vinden de compensatie te mager.

  • ontwoekerstappenplan

    Ontwoekerstappenplan

    Met ons stappenplan kun je zelf bepalen wat je het beste met je woekerpolis kunt doen. Vul de vragen in en ontvang per mail een rapport met alle informatie die voor jou belangrijk is.