icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van De Friesland Zorgverzekeraar zorgverzekering


De Friesland Zorgverzekeraar zorgverzekering

Totaalscore

132 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
132 reviews

Theo

31 oktober 2018

Dit jaar belde ik de verzekeraar op met bepaalde vragen die had wegens een opname toen kreeg ik dood leuk te horen dat er nog een paar rekeningen open stonden met totale waarde van naar liefst 800 euro en nog een beetje eigen risico waar ik nog nooit van gehoord had totdat ik zelf die dag belde ik had geen brieven geen mails of een telefoontje gehad maar als ik zelf niet gebeld zou hebben die dag dan had ik vanzelf een brief van een incasso op me deurmat kunnen krijgen zonder een waarscheuwing maar goed inmiddels een betalingsregeling getroffen en vandaag werd er zomaar weer 22.17 euro er afgehaald zogenaamd weer een eigen risico ik weer gebeld naar de Friesland nog eens gemeld van dat ik graag op de hoogte word gehouden van alle rekeningen voordat het weer zo hoog op loop en als ze extra geld van me rekening af willen halen dat ik dat van te voren weet en me vraag is kunnen ze zomaar op die manier met cliënten omgaan en wat kan ik er tegen doen


Mv

19 juni 2018

Declareren van zorgkosten is een ramp. Meestal word je declaratie afgekeurd omdat je de procedure niet goed gevolg hebt. Ik heb nu al 2x dat zij weigeren te betalen terwijl de apotheek of leverantier er niets van begrijpt waarom niet. Ze geven web-sites op waar je spullen moet bestellen , die diezelfde artikelen helemaal niet leveren etc.


jenny

28 februari 2018

Ben altijd zeer tevreden over de Friesland, toch stap ik eind dit jaar over. Had een simpele vraag namelijk “waarom kan het schema jaarlijkse vergoedingen wel per post worden toegezonden maar een schema met uitsluitend uitbetaalde vergoedingen uit alternatieve geneeswijze niet i.v.m. de “Wet op Privacy”. Met de telefoniste kwam ik er niet uit dus dan maar een mail naar de klantenservice. Het heeft 8 mails en 4 klachtenformulieren gekost om na 3 weken boven water te krijgen dat deze postverzending niets te maken heeft met de Wet op Privacy maar gewoon te arbeidsintensief is voor De Friesland. Keer op keer probeerden verschillende medewerkers van de klantenservice mij op het verkeerde been te zetten door niet op mijn vraag in te gaan. Ik vind het een zeer vervelende ervaring, ben niet te spreken hoe het gegaan is maar het heeft duidelijk gemaakt dat de service voor mij te beperkt is.


Sjors

10 januari 2018

De Friesland stuurt me een dreigbrief dat al mijn aanvullende verzekeringen beëindigd zullen worden als de rekening die mijn dochter van 22 niet op tijd betaald. Ik sta namelijk als hoofdverzekerde en dus ook verantwoordelijk voor de rekening. Ik heb ze gebeld en zei dat ik belachelijk vindt dat ze al zo snel een (dreig)brief sturen. Telefonist zei dat de rekening al is betaald en er dus niet op hoeft te reageren. Daarna zei ik dat ik geen hoofdverzekerde meer wil zijn, maar dat kon niet. Mijn dochter moest zelf bellen dat ze niet meer op mijn verzekering wil staan. Ik ben hier zo pissig over dat ik zeker een andere verzekering zal kiezen zodra de mogelijkheid zich voordoet.. Na meer dan 20 jaar hier tevreden verzekerd te zijn geweest gaat De Friesland de laatste paar jaar zeer onvriendelijk met zijn klanten om. Ik ben er helenaal klaar mee.


Dick

2 november 2017

Vandaag stond een gerechtsdeurwaarder van LAVG bij ons huisadres voor de deur. Met een dagvaarding voor onze dochter, die al 2 jaar in Groningen studeert. Blijkt dat er een eigen risico van E. 32,55 had moet worden betaald, echter deze aanmaningen zijn nooit ontvangen op het adres van mijn dochter, die samenwoonde met een andere persoon in een flat. Direct contact gezocht met De Friesland 'klantenservice' en op een schandalige manier afgewimpeld. Hebben alle gegevens van ons gezin, huisadres, telefoonnummer, gegevens van de werkgever, die in 1x de jaarpremie betaald, echter ze hebben op geen enkele manier getracht contact met ons te zoeken. Al ruim 10 jaar klant, nooit betalingsproblemen. In één woord schandáálig.