icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van IZZ Zorgverzekering (VGZ voor de Zorg) zorgverzekering


IZZ Zorgverzekering (VGZ voor de Zorg) zorgverzekering

Totaalscore

98 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
98 reviews

anneke van der sluis

15 januari 2018

Hoe weet ik of mijn declaratie terecht is afgewezen? Als ik dit via internet opzoek, klik ik op een groen vakje. In alle groene vakjes staat precies dezelfde tekst. Iets over een budget dat overschreden is. Als ik na veel wachten iemand aan de telefoon krijg, zegt deze: "ja dat is bekend, en het klopt niet". Als ik haar vraag de (tandarts)declaratie te bekijken - komt ze erachter dat de tandarts is vergeten een machtiging aan te vragen en dat we wel een gedeelte vergoed krijgen.Iedere handeling blijkt een code te hebben en er zijn veel verschillende handelingen nodig om tot zo'n prothese te komen. Mijn mening is, dat bij elke vergoeding of weigering zou moeten staan waarom dit gebeurt en dat de lijst met coderingen op de website moet staan zodat ik het kan controleren). Kortom, volledig ontransparant. Ze kunnen doen wat ze willen en je kunt het niet controleren...


Hans

20 november 2017

Bij het eigen risico wordt het totaal eigen risico van de polis gerekend. Voor twee personen dus 2x385 euro= 770 euro voordat er restitutie plaats vindt. Eigen risico is dus niet per persoon, maar per polis?? Is nergens op de site van IZZ te vinden. Is bij telefonisch contact niet over te praten.


MB

13 november 2017

Ik ben matig tevreden met de dienstverlening van IZZ. Sinds ik verzekerd ben via deze zorgverzekeraar krijg ik opeens medicijnen van een andere fabrikant (uiteraard een goedkopere variant). Daarnaast ben ik inmiddels een aantal keren geconfronteerd dat een zorgverlener, die wel in aanmerking zouden moeten komen voor vergoeding door IZZ, geen patienten accepteert die zijn verzekerd bij VGZ of een van de paraplumerken, waaronder ook IZZ, omdat het maximum budget zou zijn overschreden. Ik vind dit een bijzonder slechte zaak. Voor mij is dit een reden om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.


Dennis

26 oktober 2017

Alles gaat digitaal je krijgt geen contact en kan de gestuurde mail van IZZ niet beantwoorden. De betalingen zijn niet te controleren en je krijgt maar je krijgt wel telkens verhogingen. Je wordt verzocht bijlages te sturen maar dat kan dan weer niet in je antwoord op ge door IZZ gestuurde mail.


Martin

7 september 2017

Het is een gemiddelde zorgverzekeraar. Vroeger was het de verzekeraar voor de gezondheidszorg en omdat wij beiden in een ziekenhuis werkten was het de solidariteit voor elkaar.