icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van OHRA zorgverzekering


OHRA zorgverzekering

Totaalscore

120 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
120 reviews

Iria Brazil

4 februari 2019

Ik ben een vrouw van 59 jaar oud met een heel Sirius hart probleem, waar van ben ik meer dan drie mand op wachten van een “ja” vanuit Ohra om te een open hart operatie ondergaan, in Brazilië, waar ik heel ziek tijds vakantie werdt. Naar alles informaties, alles groot computer onderzoeken, alles bewijzen, OHRA laat mijn operatie niet door gaan, ONDAAT, OHRA wil niet de geld aan de Braziliaan ziekenhuis en cardiologen te geven! Ik hen 6 kl’s afgevallen, ben iedere dag te overgeven, duizelijk, kort admen, hoge bloeddruk etc.. ik mag niet vlieg terug naar NL i.p.v. mijn zwakheid, en OHRA GEVEN GEEN TOESTEMING VOOR MIJN OPERATIE TE DOOR GAAN!! Als ik DoD vaal het verantwoordlijk is van de persoon dat niet mijn operatie wil door gaan!! PS. BETALEN IK 157,00 euro per mand!


Cora

1 februari 2019

Ik heb telefonisch contact gehad met een medewerker van Ohra over de mogelijkheden van thuiszorg na een operatie. Mij werd de door Ohra gecontracteerde thuiszorgorganisatie Zuidzorg aangeraden. De thuiszorgorganisatie die mijn voorkeur heeft, Buurtzorg, bestond niet in Son en omgeving volgens de medewerker van Ohra. Na een korte check op internet bleek deze informatie onjuist. Ook kreeg ik te horen dat ik pas na 11 dagen mogelijke toestemming kon krijgen voor het gebruik van Buurtzorg. Dat terwijl ik een polis heb met vrije zorgkeuze. Een nieuw, overigens prettig telefonische contact met Ohra, ging over hulpmiddelen voor na de operatie. Een toiletverhoger kon ik lenen voor minder dan 26 werken in Eindhoven, de hoge stoel met armleuningen kon ik lenen in Ubbergen (41km rijden) en misschien kon ik een hoog/laag bed krijgen in Eindhoven. Vooraf moet er ook nog een akkoord van Ohra komen. Ik heb het gevoel dat het bij Ohra een parcours met hindernissen is die maakt dat mensen afhaken.


Astrid

30 november 2018

Er staat dat je bij diabetische voetzorg recht hebt op vergoeding van een podoloog, totdat je de rekening indient, dan vergoeden ze niets. Als je belt om te vragen waarom, krijg je de uitzonderingen te horen. Ik heb spijt dat ik van de Amersfoortse ben overgestapt naar ohra.


Ben

19 november 2018

1Ik werd doorverbonden door de telefoniste doorverbonden omdat zij me niet kon helpen, de mevrouw die ik toen aan de telefoon kreeg lachte me gewoon uit! De arogantie en geen respect voor een klant slaat allees. Ik heb besloten om me volgend jaar ergens anders te gaan verzekeren, het is duidelijk. Je bent verplicht je te vezekeren en daar word misbruik van gemaakt.


Anoniem

10 oktober 2018

Helaas heb ik al enkele maanden na het afsluiten van een Plus dierenverzekering een beroep moeten doen op de verzekering. Mijn kat kreeg plotseling nierfalen (na een gebitsbehandeling) en moest worden opgenomen. Telefonisch contact opgenomen met OHRA omdat de kosten naar verwachting snel op zouden lopen. Zeer meelevende reactie van OHRA medewerker in deze voor ons moeilijke periode. Super snelle afhandeling van de declaraties. Ook heel handig om declaraties via de app in te dienen. Zo blij dat wij voor OHRA hebben gekozen!