icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van OHRA zorgverzekering


OHRA zorgverzekering

Totaalscore

127 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
127 reviews

Dirkx

7 mei 2020

Ik had in november mijn eigen risico aangepast. Van 885 naar 385 euro. Op de een of andere wijze was deze wijziging niet opgeslagen in het systeem. OHRA heeft uit coulance achteraf alsnog dit eigen risico voor ons verlaagd. Als dat niet klantvriendelijk is. Top!


Anoniem

28 december 2019

Onze dochter moest geopereerd worden en had goedkeuring nodig van Ohra. We moest van alles insturen waaronder een verklaring van 4(!) artsen, professoren. Ohra ging zelf op internet zoeken wat een ‘normale’ waarde was en kwam toen tot de conclusie dat deze ‘normaal’ was en er dus niet vergoed ging worden. Ten eerste: op internet opzoeken??? Hoe professioneel zijn deze mensen? Ten tweede: Hoe zelfingenomen kun je zijn om het advies van 4(!) artsen naast je neer te leggen??? Ten derde: zij beoordeelden een geheel ander lichaamsdeel dan waarvoor de operatie was aangevraagd. Een zeer grove fout, dus. En op dit verhaal moesten we dan ook nog eens een half jaar wachten om te horen dat er opnieuw aangevraagd diende te worden! Ook de tweede aanvraag is afgewezen. We hebben zeker veel punten om ons gelijk te halen na al deze fouten, maar gaan het gevecht niet meer aan. Meteen overstappen naar een andere verzekering, DAT gaan we doen! Ohra? Niet thuis als er ECHT iets gevraagd wordt!


Klaas

21 december 2019

Al 6 weken bezig voor akkoord behandeling bij kaakchirurg. Kom er niet doorheen. Hoe komen ze dan aan die positieve beoordelingen bij Independer? Omdat je daar alleen vlak na aanmelden kunt beoordelen, dus gaat alleen over website en aanmelden. Onzinnig en verkeerd beeld dus.


Anoniem

29 november 2019

45 jaar verzekerd bij OHRA. Nagenoeg nooit geclaimd. Bij prothese eerst geheel verkeerd geadviseerd. Daarna weer verkeerd geadviseerd en bij doorvragen anders geadviseerd. Ze wisten niet of het onder basisverzekering of aanvullende verzekering valt. Eerste prothese na 15 jaar kapot. Deze gaat normaal gesproken 2 jaar mee. OHRA verwacht nu dat ik eerst naar huisarts ga, dan naar specialist en dan naar instrumentenmaker. Zonde van tijd en geld. Zo lopen zorgkosten onnodig op. Weinig flexibiliteit en verder dan eerstelijns telefonist kom je niet. Niet hee klantvriendelijk. Verzekering is ook duur.


J vd laan

25 juli 2019

Slechte service nadat mijn zieke hond geholpen moest worden in het buitenland ondanks extra buitenland verZekering! . Premie is al 3 x zo duur als bij aanvang, Steeds minder dekking Mn consulten worden niet meer vergoed na een aantal keer. Blijven voorwaarden wijzigen( Ik ben er ziek van. Heeft geen zin in om contact op te nemen zie bijlagen