icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van ONVZ zorgverzekering


ONVZ zorgverzekering

Totaalscore

172 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
172 reviews

Eline

13 december 2019

Prima zorgverzekeraar. Ben hier al jaren verzekerd. Alleen is het nu voor mij te duur geworden. De vergoedingen zijn wel verminderd ten opzichte van een aantal jaren geleden. Maar mensen gingen toen opeens van alles declareren, wat echt belachelijk was. Daarom is het goed dat een aantal vergoedingen zijn aangepast. Maar blijft het jammer dat een bril nu maar 1 x per 2 jaar vergoed wordt.


T.G.

10 december 2019

10 jaar geleden was een uitstekende verzekerar. Heel deskundig en klantenvriendelijk. Afgelopen 5 jaar gaan ze met elk jaar de heuvel af wat ook jammer is. Ook de "belangrijkste success cijfer" is nog steeds op het verleden gebaseerd. Het gaat niet om de zorglobbisten die in een wieg van de regering lekker zich hebben verzorgd. Als je hoge premies betaalt en dan nog steeds elke declaratie na de verwerking betwisten gaat omdat er ondeskundige fouten in zitten (valuta omrekeningen binnen de Euro zone, verkeerde zorg bepaling of interpretaties), heb geen zin noch tijd om vrijwilligers werk voor ze te gaan verrichten.


Jansen

7 december 2019

Ze zijn echt oneerlijk. Geen zaken mee doen. Ze zijn onbetrouwbaar en houden je als trouwe klant voor de gek.


Lars

30 november 2019

Onvz is een zeer slechte "keuze" geweest. Na vanaf 1990 naar tevredenheid bij Zwolsche Algemene aanvullend verzekerd te zijn geweest opgeslokt door ONVZ. Na 25 jaar trouw premie te hebben betaald zonder noemenswaardige kosten, heb ik de laatste jaren noodgedwongen hoge kosten moeten declareren. Nadat ONVZ eerst probeerde onder vergoeding van de kosten uit te komen werden ze in het ongelijk gesteld door de geschillencommissie en moest ONVZ de kosten alsnog vergoeden. Nadat ze dit hadden gedaan zegden ze vervolgens toch eenzijdig de polis op per 1 januari daaropvolgend. Na een door hen verloren kort geding moesten ze me blijven accepteren, echter ik had mijn neus vol van ONVZ en ben uit eigen beweging naar een betere verzekering overgestapt. Het personeel is zeer ondeskundig en onvriendelijk en geeft onjuiste en tegenstrijdige informatie.


MW

18 november 2019

Slecht, je merkt dat de kwaliteit de laatste drie jaar erg achteruit is gegaan. Daarnaast kun je beter vanaf november tot februari en in de zomermaanden geen informatie opvragen/inwinnen. Veel van de medewerkers die op dat moment zijn ingehuurd verstrekken onvolledig of onjuist advies. Daarnaast zijn medewerkers een stuk onvriendelijker. Jammer, vroeger was deze zorgverzekeraar top.