icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van UMC zorgverzekering


UMC zorgverzekering

Totaalscore

22 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
22 reviews

Anoniem

19 januari 2020

Ik had nooit echt problemen met ze omdat ik bijna geen medische zorg nodig had en dus geen declaraties. Tot ik een kleine operatie in het buitenland liet doen. Heb de declaraties in het Engels (zo goed als dat kon) laten vertalen en ingeleverd. Tot twee keer toe vonden ze wel een kleinigheidje (!) om niet te hoeven betalen! De tweede keer zagen ze niet eens de juiste munteenheid, geen medische kennis en zeer ongeïnteresseerd de declaraties af te handelen. Ze zijn wel erg goed om geldige declaraties ongeldig te maken. Om te kotsen! Een verzekeraar waarbij het geld nummer 1 is en de patiëntenzorg nummer 2. Heb nog wel het allerhoogste eigen risico dus ik betaal zelf nog het meeste ook! Snel naar een ander gegaan! Wees gewaarschuwd... had ik de andere reviews hier maar eerder gelezen...


Lisa

17 januari 2020

Telefonisch kom je niet voorbij de klantenservice annex callcenter. Alles moet neergelegd worden bij de afdeling. Medewerkers worden niet gehinderd door enige kennis... meest irritante is nog de buitenlandafdeling. Ook daar weinig kennis en ook geen soepele behandeling van het proces. En al maanden een achterstand want die reactie binnen 10 werkdagen, halen ze niet. Je krijgt ook niemand van die afdeling te spreken, had aan beide kanten veel tijd gescheeld. Als ze extra info willen, gaan de 10 werkdagen (plus uitloop wegens achterstand) weer opnieuw in! En dan heb je nog je info niet. Na veel gedoe, toestemming operatie. Ik wacht inmiddels al meer dan 2 weken op een terugbetaling en heb nog geen zicht op wanneer ik het ontvang, want... achterstand. Basisverzekering opgezegd en naar Ohra gegaan. Aanvullend gehouden vanwege aantal vergoedingen. Maar.... dat is nog niet door hen verwerkt, want.... juist... achterstand. Mijn laatste klantencontact zei: alles duurt hier lang.


Jeroen

17 januari 2020

Er zijn altijd problemen bij declaraties, voor iedere declaratie moet ik bellen omdat er wat fout is of er te laat wordt gereageerd. Dit speelt nu al zeker tien jaar. De laaste buitenland declaratie werd niet vergoed omdat de kopjes van de tabel ( datum verrichting bedrag ) niet waren vertaald in een van de vereiste talen. Wat er gedaan was stond keurig in het engels. Er werd gereageerd we zijn strenger geworden. Ook was er een proforma rekening volledig in het engels.


Vaste klant

31 december 2019

Er gaat veel mis en loopt stroef bij deze zorgverzekering. Problemen die al jAren bestaan blijven bestaan. Bijv het verplicht moeten inloggen met je digid om op de website te komen. Je moet zo tot 3 keer inloggen in 1 poging om er doorheen te komen. Je komt er nietdoorheen. OOk ligt de website zelf vaak down. Terwijl alles per online omgeving gaat. Klantenservice is erg wisselend. Aan het eind van het jaar alleen via telefoon bereikbaar, als je juist wil opzeggen. Ze doen dan niet aan chat, mail, of andere vormen. Wachttijd van 3 kwartier. (Heb persoonlijk gisteren al een hele tijd aan de lijn gehangen ivm een vraag (slechte info op de website), ik wil vandaag opzeggen maar trekt het niet weer zolang aan de lijn te hangen. Via je didID portaal kun je niet opzeggen! Belachelijk. Vergoeding aanvullende zorg gaat van 100% per dag (tot max x bedrag per jaar) naar nog naar €40 per dag. Ik vind vooral de communicatie, info, nieuwe prijs-kwaliteit verhouding een dikke onvoldoende


slechte service

8 april 2019

Op verschillende manieren probeer ik info over ortodontische vergoeding voor behandeling te krijgen. Op internet staat dat wij 80% van de orthodontische behandeling, tot een max bedrag van 2500 euro vergoed kunnen krijgen. Voor de zekerheid heb ik umc gebeld en deze informatie werd bevestigd.Tot onze verbazing kregen we nu een nota voor een 15 minuten consult, van 4 euro. Toen ik weer belde, kreeg ik eerst weer dezelfde algemene, incomplete informatie. Toen ik verder vroeg waarom we 4 euro terug moeten betalen, hoorde ik dat er nog andere regels zijn, namelijk, dat het umc maximale tarieven hanteert die worden terug betaald. Dit staat niet duidelijk vermeld op internet, en deze informatie heb ik ook niet tijdens mijn eerste gesprek gekregen. Ik vroeg vervolgens om de tarieven die voor specifieke behandeling door het UMC wordt gehanteerd maar de medewerkster had deze informatie niet paraat. Ik moest ~5 minuten aan de lijn hangen om te horen dat het systeem 'hangt'...