icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van VGZ zorgverzekering


VGZ zorgverzekering

Totaalscore

373 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
373 reviews

Famke

14 januari 2020

Op 25 november 2019 schreef ik hier een review. Tot die dag was ik tevreden, maar wat zich daarna afspeelde vind ik te gek voor woorden. Ik had een declaratie ingediend, die ik terug zou krijgen. Toch kreeg ik niks overgemaakt, dus ik logde in. Wat bleek, stond zowel mijn oude factuur van september erin met dat bedrag dat ik toen betaald had en inmiddels van VGZ teruggekregen had, als een tweede factuur. Waar ik nooit melding van kreeg. Mijn declaratie was daarmee verrekend! Op de eerste factuur stond nog steeds dat hele behandeltraject open dat onterecht was. Op de andere factuur van datzelfde traject alleen het intakegesprek. En geen betaalknop. Ik bellen met de Klantenservice. Na steeds uren in de wacht gestaan te hebben werd ik denigrerend behandeld en kreeg ik telkens een andere uitleg. Degene die toen mijn dossier behandelde belt me maar niet terug, ondanks herhaaldelijk vragen. Zij weet tenminste van mijn dossier! Moet ik nu echt dubbel gaan betalen en ook nog eens onterecht??


LE

5 januari 2020

Ik heb bewust uitgebreid pakket. Had 800 euro voor alternatief en 600 voor beweegzorg. Met een vergoeding van 45 euro per dag. In de polis van 2020 is de dagvergoeding teruggebracht naar 40 euro, ok kan ik mee leven. Masr ondanks premieverhoging is de vergoeding voor alternatief teruggebracht naar 500 euro (ipv 800 ) en is bovendien de chiropractor, die in beweegzorg zat, nu in pakket alternatief gestopt. Dat is voor mij echt gigantische achteruitgang. Ik kan helaas met extra pakket niet overstappen naar andere zorgverzekering ivm ziekte van 9 jaar geleden word ik geweigerd. Echt schandalig als mensen zoveel mogelijk alternatief proberen te doen, wij zo beperkt worden. En min of meer de kant van de reguliere geneeskunde op worden geduwd. En die is vaak véél duurder!


Wil

5 januari 2020

Ik kreeg een verkeerde rekening van de orthodontist van mijn zoon. Deze rekening was wel al door VGZ gedeeltelijk vergoed. Ik bel met VGZ. Het advies was om het maar gewoon zo te laten omdat het financieel niet veel zou uitmaken. Ik ging hier niet mee akkoord en heb toch de juiste declaratie ingediend. Vanaf toen heeft VgZ er administratief er een ontzettende puinhoop van gemaakt. Reeds uitbetaalde en juiste declaraties moesten worden terugbetaald of werden maar gedeeltelijk vergoed, daardoor zou ik veel moeten terugbetalen. Om het verder kort te houden. Ik heb in totaal hierover 7 x gebeld(4uur). Er zijn zo 'n 20 correcties geweest. De incasso zou vervallen, maar dit is na 5 maanden en 6 toezeggingen nog steeds niet gebeurd. Het enige wat je krijg te horen dat er nu contact wordt opgenomen of een mail wordt gestuurd met de juiste afdeling. Terugbellen doen ze niet, en ook een bevestiging van de gemaakte afspraken wordt geweigerd.5x weer je verhaal doen, komt niet professioneel over.


Miranda

3 januari 2020

Ik ben in dec. 2019 3 x naar de chiropractor geweest. Ik heb VGZ daarover gebeld en omdat diegene niet onder contract bij hun stond zou ik toch 80 procent vergoeding krijgen, dus ik ben gegaan. Ik dacht dus dat ik via het gemeente pakket voor alternatieve zorg een vergoeding tot 300 euro zou krijgen met maximale besteding van 45 euro per dag. De chiropractor kostte 40 euro, dus ik dacht ik zit goed. Maar wat blijkt dus de chiropractor valt onder bewegingszorg en niet onder alternatieve zorg. Terwijl op de brief waarmee ik dus ben geïnformeerd wel hulp door alternatieve genezers staat. I.i.g. is mij dat vorig jaar niet verteld. Ik heb maar een basisverzekering voor bewegingszorg dus kan ik alles zelf betalen. De degene die ik vandaag belde zei nog dat mensen zich daar vaker in vergissen, ja zeker als ze je dat niet vertellen aan de telefoon. Hoe moet ik dat weten. Ik heb al niet veel geld en ik voel me zo ontzettend in de maling genomen door VGZ dat ik nu dat geld niet terug krijg en


Anoniem

30 december 2019

Niet bereikbaar voor overleg Onvoldoende kennis van zaken aan telefoon.