icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van VGZ zorgverzekering


VGZ zorgverzekering

Totaalscore

329 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
329 reviews

Simon Wever

23 april 2019

Ik krijg een factuur binnen over kosten m.b.t. uitgifte medicijnen. Medicijnen die op advies van de huisarts worden gegeven door de apotheek. Het schijnt dat de meest basis medicijnen door vgz niet worden vergoed en dat daardoor ook de extra kosten van de apotheek in rekening worden gebracht m.b.t. de handelingen zoals uitleg van het medicijn. Helaas worden die handelingen niet verricht door de apotheek. Wat doet vgz dan voor je? Helemaal niks. Ga maar een figuurlijk gesproken robbertje vechten met de huisarts / apotheek. Volgens de huisarts zijn de medicijnen gratis, maar volgens vgz niet. Heel fijn om tussen wal en het schip te zitten. Mijn advies naar andere: ga daar weg en / of ga er nooit (meer) naartoe. Alles in het kader van preferentiebeleid. De zorgkosten laag houden betekent: jij wordt arm, zij worden rijk. Ik heb nu een klacht lopen daar, maar als ik de reviews zo bekijk is het in en in triest. Om toch positief af te sluiten, we hebben wel een maand uitstel gekregen...


S.A.

20 april 2019

VGZ is de zorgverzekering van mijn moeder. Helaas zal zij einde dit jaar niet halen dus overstappen is geen optie meer. Al sinds november 2018 zijn wij samen de enorme km's naar het ziekenhuis vergoed te krijgen. Ze vragen je lijsten op te vragen bij het ziekenhuis en deze in te sturen. Dit doe we en vervolgens bij nabellen blijken ze kwijt. Nieuwe poging met via internet opsturen, hierbij het declaratieformulier ingevuld. Weer niet goed. Het declaratieformulier moet ingevuld. Ik had hierop 'zie bijlagen' gezet omdat het zoveel afspraken waren. Weer een afwijzing binnen. Nu moet er weer een stempel van het ziekenhuis opstaan, alsof de uitdraai door onszelf in elkaar geflanst is. Ik denk dat zij hopen dat je het van ellende maar opgeeft. Ze willen gewoon niet betalen. Idem met een aanvraag voor personenalarm. Ik denk dat Radar eens gebeld moet worden. Te erg voor woorden dit.


Malou

6 april 2019

Communicatie is bijzonder slecht, email niet mogelijk, chat-robot geeft enorm lachwekkende antwoorden, medewerkers-chat doet toezeggingen die achteraf niet worden uitgevoerd. Telefonische medewerkers hebben het idee Arts te zijn en dwingen je min of meer tot een knie operatie terwijl de orthopeed het heeft afgeraden. Bijzonder vreemd! Na fout op fout (het woord sorry nog nooit zo vaak gehoord) stap ik per 1-1-2020 over op een betere zorgverzekeraar.


anoniem

26 maart 2019

sinds 1 januari kan geen herhaalrecept (incontinentiemateriaal) meer bij de apotheek besteld worden


Vera

18 maart 2019

Op aanraden van de gemeente Rotterda, in december 2018, het VGZ Rotterdampakket genomen. Slechts 50 euro eigen risico i.p.v. 385 klinkt goed als je alleen AOW hebt en helaas veel gebruik moet maken van de zorg. Niet dus. Moet 20% zelf betalen voor mijn incontinentiemateriaal. VGZ heeft geen contract met de uitstekende zorgaanbieder die dit levert. Een alarmeringssysteem moet ik helemaal zelf betalen. VGZ heet ook geen contract met de vertrouwde thuiszorgaanbieder die ik al jaren heb. Ik kan niet wachten om terug te gaan naar het Zilveren Kruis. Bedankt gemeente Rotterdam! Goed geregeld!