icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van VGZ zorgverzekering


VGZ zorgverzekering

Totaalscore

389 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
389 reviews

michaël

7 juli 2020

Deze zorgverzekeraar veranderd ongevraagd uw polis. De app ziet er in de eerste plaats goed uit maar werkt niet zoals beloofd. Het door sturen via de app naar de website geeft geen of onvoldoende informatie. Dubbele facturen in de app. Bij een eventuele achterstand dan heeft u de mogelijk voor een betalingsregeling maar deze wordt vervolgens ingetrokken, een uitleg wordt niet vermeld wel een link naar de website waar u het bedrag kunt betalen of de mogelijkheid voor een nieuwe regeling.Tussentijds krijg u een herinnering van diezelfde factuur maar met incasso kosten.Bewijs van de goedgekeurde regeling helpt niet.Het kost enorm veel moeite om dit alles netjes af te handelen zowel telefonisch als schriftelijk. Mijn advies sluit geen verzekering af bij vgz. Bij eventuele achterstand kunt u niet overstappen naar een andere zorg verzekering ook al is bedrag zeer klein.volledig afbetalen voor de juiste datum is de enigste mogelijkheid voor een vrije keuze zorg verzekeraar.


Suzanne

5 juli 2020

VGZ werkt met de ANWB alarmcentrale en met name over de afwikkeling van de kosten hebben we zeer slechte ervaringen. Dat laat VGZ helemaal aan de ANWB. En een tweede reden. Via de mail een betaalverzoek ontvangen, zonder de factuur. Die zou in mijn VGZ staan, maar is nergens te vinden. Geen idee wat ik moet betalen (geen kosten gemaakt). De enige contact mogelijkheid is een chatrobot die je niet kan helpen of onder werktijd bellen en een lange wachtrij in.


Sara

17 juni 2020

Het gaat om United Consumers van VGZ: - Je denk de keuze te hebben voor Eigen Keuze pakket terwijl je daarbij geen eigen keuze hebt. Dus bij declaratie kom je erachter dat je het zelf moet betalen en alsnog ver had moeten afreizen om naar zorgverleners te gaan waar zij een contract mee hebben. - Daarnaast maken ze fouten wanneer je met je partner verzekerd bent (bij wie wordt het eigen risico verrekend?) - De app is onoverzichtelijk. De eerste indruk is een mooie app, maar het is mooi en niet functioneel. Je krijgt geen goed zicht op waar je wel en niet voor verzekert bent. - Je bent niet verzekerd zoals je verwacht. Open deuren waar je verwacht verzekerd voor te zijn, blijken niet waar. - Je moet zorg bij verschillende organisatie melden. De ene keer bij United Consumers, en voor iets anders moet je VGZ hebben. Voor kraamzorg krijg je weer een heel ander platform. Dit maakt het wederom onoverzichtelijk en onnodig ingewikkeld.


Miran

6 juni 2020

Ben verzekerd voor de tandarts tot 500 euro per jaar, krijg ik een tandarts rekening van bijna 40 euro vergoeden ze maar 24,48. Ik ben lager verzekerd geweest toen ik belde om het omhoog te zetten vroegen ze moet u volgend jaar een behandeling ondergaan,m.a.w.als dat zo is kan het niet omhoog gezet worden. Ik heb dat toen gedaan omdat je ouder word en geen zin heb bakken geld bij te betalen. Elk jaar heb ik bijna niks anders als alleen controle's dus houd elk jaar een hoop geld over van die 500 euro die krijg ik ook niet terug! Die steken ze in hun zak plus wat je bij elke rekening moet bijbetalen terwijl je tot 500 euro verzekerd bent, geldklopperij. VGZ is niet voor de mensen maar voor bakken geld uit je zak te kloppen!!😡


Fatima

7 mei 2020

Ik ben al een maand bezig om VGZ te bellen omdat zij een factuur moeten betalen waar ik voor verzekerd ben. Verschillende medewerkers gesproken die allemaal zeggen ja je bent goed verzekerd we lossen het op nou wat blijkt? Niemand lost wat op, ik vind dit echt heel erg, ik betaal netjes mijn premie op tijd maar zij stellen betalingen uit! Ronduit belacheljjk, nou 1 januari 2021 ben ik weg bij VGZ kan niet wachten!!!!