icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van VGZ zorgverzekering


VGZ zorgverzekering

Totaalscore

357 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
357 reviews

Suzanne

19 oktober 2019

Ik heb een tand best verzekering afgesloten bij VGZ na uitgebreid telefonisch contact te hebben gehad met de servicedesk. Ik heb daar exact mijn situatie uitgelegd, een hoop vragen gesteld en advies gekregen om deze verzekering af te sluiten. Dit telefoongesprek is opgenomen door VGZ, zo wordt vermeld als je belt. Nu ik een declaratie ingediend heb is deze afgekeurd, zonder enige uitleg. Dan begint het drama van de klachtenprocedure. Na vele brieven met verwijzing naar het telefoongesprek, mijn telefoonfactuur waaruit blijkt dat het gesprek heeft plaatsgevonden, krijg ik doodleuk te horen dat het gesprek niet meer in hun bezit is (komt ze wel erg goed uit). Kortom, een dure verzekering afgesloten waar ik nooit iets van terug zal zien.


M.L. Vranken

17 oktober 2019

Het VGZ heeft in de loop van 2019 de medische noodzaak van medicijnen van cliënten geschrapt.In augustus kreeg ik ineens medicijnen van een ander merk. Ik kon de medicijnen van dat andere merk niet verdragen. Ik kreeg maagzuurbranden 24 uur per dag, bloeduitstortingen op armen en benen, slecht zien, hoofdpijn. Normaal heb ik voldoende met 1 maagzuurremmer per dag. Uiteindelijke nam ik er 4 en was nog niet klachtenvrij. Na veel gedoe kreeg ik weer een ander merk medicijn. Het lijkt in eerste instantie iets beter te gaan. Uiteindelijk toch niet. Ik heb 2 maanden met flinke klachten gelopen. Heb een klacht ingediend bij het VGZ. Krijg te horen tot dat hun beleid is....... Inmiddels heb ik dat bewuste medicijn van het oude merk zelf betaald.....alle klachten zijn weg. Ik had voor deze medicatie een medische noodzaak.....VGZ heeft alles stopgezet. Daardoor heb ik 2 maanden lichamelijke klachten gehad. Wij zijn toch geen proefpersonen. Ik zou het liefst een schadevergoeding aanvragen.


Ogen laseren

10 oktober 2019

Het laseren van mijn ogen zou vergoed worden vanaf -10 volgens vgz , na een jaar of twee had ik de sterkte die voldeed volgens vgz -11. Na contact opgenomen te hebben met de oogchirurg kreeg ik de mededeling dat er gelaserd kan worden tot - 10 !!! Dus kan ik mijn leven lang met een bril rond lopen met glazen zo dik als jampotten !!!! Heel erg #$% !!! Vervolgens bel ik weer met vgz en wordt verwezen naar een opticien waar ik een orthopedische bril kan mag bestellen en een vergoeding kan krijgen van 80 euro !!! En bedankt !!


Harrie

3 oktober 2019

Je wordt benaderd als wanbetalers als je 50 euro niet hebt betaalt krijg je een aanmaning van 40 euro en 10 euro adm dat 1001 euro moet betalen . Vindt dit schandalig . Aller slechtste verz die er is. Ga in december direct er bij weg …………..


MD11

2 oktober 2019

Waardeloze verzekeraar , een klant vertellen dat ze niets verplicht zijn wat ze met je premie doen , wel zeggen dat ze het ontvangen hebben . Maar ergens anders indelen ( incasso ) en dan zeggen dat je een wanbetaler bent ? Je zegt zelf dat je mijn premie wel hebt ontvangen maar er lekker mee doet want je zint en niets verplicht bent aan je klanten om ze in te lichten . Een verzekeraar die dus niet trandparant is en niets voor heeft met zijn klanten ( toch niets aan verplicht )