! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van Zilveren Kruis zorgverzekering


Zilveren Kruis zorgverzekering

Totaalscore

462 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
462 reviews

JK

31 december 2021

Denk goed na over of je je wil verzekeren bij zilveren kruis. Onderdeel van zilveren kruis is Pro Life, voor mij een reden om over te stappen naar een andere verzekeraar.


oude klant sinds 1997

29 december 2021

klant sinds einde 1997. Thans de nota.s via de centr. beheer APP declareren is een crime en vreet geduld en energie. Maar ze declareren via de spec. side werkt in het geheel iet . Hun systeem maakt het downloaden onmogelijk.


Corina

27 december 2021

Ik hoor net dat Zilveren Kruis de praktijkondersteuners bij de huisarts niet meer gaat vergoeden. Hoe is dat mogelijk. De zorg wordt steeds verder uitgekleed en zeker huisartsen en praktijkondersteuners zijn onmisbaar nu iedereen ouder wordt en daar geen zorg voor georganiseerd wordt behalve mantelzorgers. Ik overweeg dan ook mijn verzekering op te zeggen en elders onder te brengen.


Onduidelijk en misleidende informatie

10 december 2021

Dit jaar een wortelkanaalbehandeling gehad waarvan ik dacht dat er 75% vergoed zou worden bij het ZieZo tandpakket aanvullend. Echter zit hier dus een maximaal vergoedingslimiet op van €250,- waarbij een wortelkanaalbehandeling al snel minimaal €400,- kost. Dus de gehele informatie op de site tot 75% vergoed is redelijk misleidend i.v.m. dat een wortelkanaalbehandeling niet eens tot dat percentage kan worden vergoed door het limiet op het bedrag. Vervolgens zijn alle extra kosten die je maakt aan tandheelkunde ook niet op mindering op je eigen risico. Pas de informatie a.u.b. aan op jullie site en maak het duidelijker en zorg ook niet dat er contradicties staan zoals 75% vergoeding van behandelingen die überhaupt al niet eens tot zo hoog vergoed kunnen worden door de kosten welke ver boven het bedragslimiet gaan. Bij contact met de klantenservice kreeg ik te horen dat het vermeld staat en ik beter had moeten lezen naar de voorwaarden.


Shylock

9 december 2021

Na 17 jaar ben ik als diabeet type 1, met insulinepomp en Flash Glucose Monitoring uit Duitsland sinds 8 weken terug. De zorgverzekering werd bij het zilveren kruis afgesloten. De premies, verschuldigd sinds 13.10.2021, werden uiteraard braaf van mijn bankrekening afgeschreven. Totdat de sensoren voor de Flash Glucose Monitoring op waren en moesten worden geleverd, was alles blijkbaar okay. Uiteraard kan ik zelf aan door duitse diabetlogen voorgeschreven verordeningen (ook wel machtigingen) aantonen dat ik sinds jaren pomp en glucosemeter heb. Men besluit bij het zilveren kruis dat er (ondanks telefonische beloftes) voor mij niets kan worden gedaan. Ik moest mij maar bij een internist (met een wachttijd van ongeveer 2 maanden) melden om mij e.e.a. te laten voorschrijven. De sensoren zijn nu sinds 6 weken op, de ontregeling van mijn type 1 diabetes neemt hand over hand toe, maar dat schijnt men zowel bij het zilveren kruis als de zorgleverancier niet te interesseren.

Ik heb de verzekering opgezegd en mij bij een zorgverzekeraar gemeld. Dit soort behandelingen laat ik mij niet gevallen. Het zilveren kruis???? Beslist geen aanrader, men laat de patient eenvoudig weg in de kou staan.

Lees meer Lees minder