icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Klachten over premiestijgingen

Nieuws
|
Ook verzekerden met premiestijgingen in het verleden kunnen met hulp van de Consumentenbond hiertegen protesteren.
Gerard Kroon

Gerard Kroon , Expert Geld & Verzekeringen Gepubliceerd op: 21 oktober 2016

premiestijging autoverzekering

Update bericht juni 2017

In juni 2017 is een van de twee uitspraken in hoger beroep weerlegd. Lees het volledige bericht.

Eerder bericht:

Volgens recente Kifid-uitspraken moet een verzekeraar bij een verhoging van meer dan 10% een nieuw contract aanbieden dat door de consument moet worden aanvaard (afslaan en overstappen naar een andere verzekeraar kan natuurlijk ook). Deze extreme verhogingen kunnen niet door ‘stilzwijgende verlenging’ worden doorgevoerd.

Maak bezwaar

Heeft de verzekeraar geen nieuw contract aangeboden en het oude contract ook niet opgezegd? Dan raadt de Consumentenbond aan om bezwaar te maken en de te veel betaalde premie terug te vorderen. Bezwaar maken is volgens ons ook raadzaam voor premiestijgingen die in het verleden zijn doorgevoerd. Voor dit laatste geldt dat de consequenties van de uitspraken nog niet geheel duidelijk zijn. Wij kunnen daarom niet garanderen dat bezwaar maken in alle gevallen loont. Maar wie niet waagt…. 

Help anderen door de uitkomst te delen via de community.

Zelf vergelijken

Gebruik onze vergelijkers om polissen te vergelijken op prijs én voorwaarden en direct over te stappen. Vergeet daarbij niet je oude verzekering op te zeggen.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.