Klachten over premiestijgingen

Gerard Kroon , Expert Geld & Verzekeringen Gepubliceerd op: 21 oktober 2016

Update bericht juni 2017
In juni 2017 is een van de twee uitspraken in hoger beroep weerlegd. Lees het volledige bericht.
Eerder bericht:
Volgens recente Kifid-uitspraken moet een verzekeraar bij een verhoging van meer dan 10% een nieuw contract aanbieden dat door de consument moet worden aanvaard (afslaan en overstappen naar een andere verzekeraar kan natuurlijk ook). Deze extreme verhogingen kunnen niet door ‘stilzwijgende verlenging’ worden doorgevoerd.
Maak bezwaar
Heeft de verzekeraar geen nieuw contract aangeboden en het oude contract ook niet opgezegd? Dan raadt de Consumentenbond aan om bezwaar te maken en de te veel betaalde premie terug te vorderen. Bezwaar maken is volgens ons ook raadzaam voor premiestijgingen die in het verleden zijn doorgevoerd. Voor dit laatste geldt dat de consequenties van de uitspraken nog niet geheel duidelijk zijn. Wij kunnen daarom niet garanderen dat bezwaar maken in alle gevallen loont. Maar wie niet waagt….
Help anderen door de uitkomst te delen via de community.
Zelf vergelijken
Gebruik onze vergelijkers om polissen te vergelijken op prijs én voorwaarden en direct over te stappen. Vergeet daarbij niet je oude verzekering op te zeggen.
Nieuwste artikelen
- Nieuws | Geen geld meer naar ontbossing
Meer nieuws
-
Nieuws | 1 december 2022
Geen geld meer naar ontbossing -
Nieuws | 4 oktober 2022
Blij met snelle invoering provisietransparantie maar uitwerking moet concreter -
Nieuws | 29 juni 2022
Consumenten willen duidelijkheid over provisie