“Houden eigen kosten laag en kosten/moeite voor de klant hoog.”
Door Mary op 22 juli 2024Halverwege de berg richting Fiss, stopte onze auto met draaien. Olie lekte aan alle kanten. Zelf, automonteur zijnde, kom ik het lek niet vinden. Met horten en stoten de berg op gereden, tot stilstand gekomen vlak voor ons pensioen en direct de wegenwacht gebeld. Hulp kwam snel en leek veelbelovend. Echter nadat de auto afgevoerd werd naar de dichtstbijzijnde garage (wat we overigens zelf hebben moeten betalen) ging het mis. We konden pas na 5 dagen vervangend vervoer krijgen, waardoor onze hele vakantie (want we waren slechts op doorreis in Oostenrijk) in het geding zou komen. De eventuele reparatie met diagnose zouden pas na 10 dagen in gang gezet kunnen worden in de plaatselijke garage, wat niet binnen de termijn van onze vakantie zou vallen. Dus transport naar NL van de auto zou een volgende stap zijn. Echter ANWB vond de waarde van de auto lager dan de waarde van het transport en verklaarde de auto Total loss. Na advies gevraagd te hebben bij een NL autodealer, bleek dit onwaar. De transportkosten zouden op 900€ uitkomen en de waarde van de auto was zeker 2250€. Dit met ANWB besproken, maar zij vonden het niet de moeite waard. Ik zit dus nu vast in een land zonder auto en een verpeste vakantie… ANWB, bedankt. 20 jaar trouw lid is weinig waard. Bezint eer ge aan ANWB begint.