icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van OHRA autoverzekering


OHRA-autoverzekering

Totaalscore

77 reviews
  • Afhandeling schadeclaims
  • Informatievoorziening van de verzekeraar
  • Klantenservice
  • Prijs-kwaliteitverhouding
77 reviews

Theo1

10 november 2022

AUB sluit geen verzekering (in welke vorm dan ook) bij deze oplichters af. Zolang je geen claims hebt, zijn ze behulpzaam en aardig. Op het moment dat je een claim hebt, dan veranderen ze van houding en vragen om onzin stukken, tot wel tig keer toe om te sturen. Indien je hierp niet meer reageert dan sluiten ze doodleuk het dossier. Als je achteraan belt, dan zeggen ze oh sorry meneer, was fout van onze kant en kan de circus weer opnieuw beginnen. Echt, echt één en al triest. Klacht ingediend, ben beniewd wat dit gaat opleveren. Ik kan je nu al beloven dat ze je aan het je zetten.


Sabina ter Maat

19 september 2022

We hadden schade met onze tweede auto. Direct naar een schadegarant bedrijf gegaan voor een taxatie van de schade. Deze stond op de achterkant van het schadeformulier (daar is een gereserveerd invul gedeelte voor) en het zou gaan 605,00 euro. Tevens is hier door het schadegarant bedrijf een stempel op gezet. Dit vervolgens doorgestuurd naar OHRA welke de schade met de veroorzaker af zou handelen. Telefonisch contact gehad en besproken dat wij zelf willen herstellen dus het bedrag willen ontvangen. Vervolgens krijgen we bericht dat er een gespecificeerde offerte moet komen met foto’s. Bij het zelfde bedrijf hebben we toen een offerte laten opmaken en zelf foto’s gemaakt. De offerte had het zelfde bedrag als de eerste taxatie. Alleen hadden wij nu nog een kostenpost erbij van 90,00 euro voor de gespecificeerde offerte. Nu blijkt dat de 90,00 euro niet vergoed wordt. Contact met OHRA gehad en deze geeft aan dat er in de voorwaarden staat dat dit vergoed wordt na de reparatie.

En daar moet je dan zelf maar uithalen dat eigen reparatie daar niet onder valt. In de gehele voorwaarde vindt je niet eens de wettelijke optie tot gewoon uitbetalen van de schade zonder verplicht herstel. Telefonisch wordt dan gezegd dat dit hetzelfde is als bij een niet schadegarant bedrijf herstellen. En daar staat bij dat na de reparatie de offerte vergoed wordt omdat deze bij de totaal kosten opgeteld wordt. De kleine lettertjes dus. Heel vervelend. Waarom is de eerste taxatie wel voldoende als het bij het schadegarant bedrijf gerepareerd wordt en niet als je de schade zelf wilt herstellen. Ook raar dat dit bij het telefonisch contact niet eens ter sprake is gekomen. En voor alle duidelijkheid je bent niet eens verplicht om de schade te herstellen. Het advies wat ik krijg is zelf contact met de tegenpartij op te nemen om te proberen daar dit bedrag op te halen. Vreemd, wie weet gaat de tegenpartij zeggen dat zij die uitgesplitste offerte helemaal niet nodig vinden. Kortom we hadden het dus beter zelf direct met de tegenpartij kunnen regelen. Wanneer wordt men met hun voorwaarden duidelijk.

Lees meer Lees minder

Sur60

5 september 2022

Ben al 5 jaar verzekerd


Bozemama

5 september 2022

Vandaag hebben we geprobeerd om via ohra een autoverzekering af te sluiten via internet. De eerste keer telefonisch contact leverde op dat er op de internet site stond 3 dagen wachttijd maar dat we wel verzekerd zouden zijn. Even later kregen we een email binnen waarin stond dat we niet gelijk verzekerd waren. Toen we weer belde kregen we te horen dat de verzekering geweigerd was omdat we niet krediet waardig zouden zijn! Niemand heeft ons iets daarover gevraagd, niemand heeft ons op dat gebied gecheckt. Hoe in hemelsnaam bepalen ze dit en waarop baseren ze deze waanzin? We hebben beiden een boven gemiddeld inkomen! Toen we via de telefoon on uitleg vroegen werd doodleuk de verbinding verbroken en zo waren wij monddood gemaakt. Contact erna lukte ook niet meer. Zó slecht dit!


Gebruiker1585932186

5 september 2022

weinig contact dus moeilijk voor de ouderen