icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Reviews van OHRA autoverzekering


OHRA-autoverzekering

Totaalscore

66 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling
  • Prijs-kwaliteit
66 reviews

Bert

15 mei 2019

Mijn premie zakt met 39%. Was hiervoor verzekerd bij Interpolis.


Jan

3 maart 2019

Het leek een interessante verzekering voor mijn onlangs aangeschafte auto voor privegebruik. Maar na een maand werd onverwacht de premie flink verhoogd, omdat de verklaring van 18 jaren schadeloos rijden van de leasemaatschappij als niet geldig werd beoordeeld. Ohra heeft een regel dat dergelijke verklaringen alleen geldig zijn, als je niet meer een auto gebruikt van de leasemaatschappij die de verklaring heeft verstrekt. Voor zakelijk gebruik maak ik nog steeds van een auto die door mijn werkgever wordt geregeld. Ohra schijnt meer van dit soort regels te hebben, deze worden niet gepubliceerd. Ik ben gelijk overgestapt, toen bleek dat andere verzekeringsmaatschappijen de verklaring wel accepteren


hh

25 juli 2018

bij doorrekenen verzekering blijkt dat ik 130 euro per maand zou moeten betalen ipv de door de anwb berekende 56euro Hoe kan je nog meer op het verkeerde been gezet worden niet aan te raden dus


J.

10 september 2017

Oneerlijk over de ware reden van premieverhoging. In Brabant betaalde ik 19.60 euro per maand omdat daar het risico hoger is? (heb al jaren maximale no-claim van 82%) verhuis naar Overijssel, gaat de premie naar beneden tot 14.70 per maand omdat het hier in het Oosten een stuk rustiger is. Enkele weken later gaat mijn maandpremie omhoog naar 19,90 (= 5,30 euro per maand erbij = globaal een verhoging van 25%!) omdat de SCHADEHERSTELBEDRIJVEN hun prijzen verhoogd zouden hebben. Op mijn email hierover wordt ik weggezet, de premieverhoging stelt weinig voor gezien mijn maandpremie?


Anoniem

14 augustus 2017

Ik heb tot 1 mei 2017 een lease-auto gereden. Sinds 26 mei 2017 heb ik particulier een auto in bezit en heb ik een verzekering afgesloten bij de OHRA. Bij het afsluiten van de verzekering heb ik aan gegeven dat ik drie vrije schadejaren heb. De OHRA heeft vervolgens verzocht een verklaring te tonen van de lease-maatschappijen. Volgens de verklaringen van de lease-maatschappijen heb ik de laatste schade gehad op 8 februari 2014. Dat is dus gerekend vanaf 1 mei 2017 ruim drie jaar geleden. Ik verwachtte dan ook op basis van deze verklaring behoud van de korting op mijn premie zoals bij de afsluiting toegekend. De OHRA reageerde echter met de mededeling dat er schade had plaats gevonden in de leaseperiode waardoor mijn premie verhoogd zou worden met € 30,- per maand. De OHRA zegt dat ik door de schade op -5 schadevrije jaren ben gezet en daardoor bij de OHRA op NUL moet beginnen. Ik vind dit misleiding want ik heb aangetoond dat ik drie schadevrije jaren heb.