icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Reviews van OHRA autoverzekering


OHRA-autoverzekering

Totaalscore

63 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling
  • Prijs-kwaliteit
63 reviews

J.

10 september 2017

Oneerlijk over de ware reden van premieverhoging. In Brabant betaalde ik 19.60 euro per maand omdat daar het risico hoger is? (heb al jaren maximale no-claim van 82%) verhuis naar Overijssel, gaat de premie naar beneden tot 14.70 per maand omdat het hier in het Oosten een stuk rustiger is. Enkele weken later gaat mijn maandpremie omhoog naar 19,90 (= 5,30 euro per maand erbij = globaal een verhoging van 25%!) omdat de SCHADEHERSTELBEDRIJVEN hun prijzen verhoogd zouden hebben. Op mijn email hierover wordt ik weggezet, de premieverhoging stelt weinig voor gezien mijn maandpremie?


Anoniem

14 augustus 2017

Ik heb tot 1 mei 2017 een lease-auto gereden. Sinds 26 mei 2017 heb ik particulier een auto in bezit en heb ik een verzekering afgesloten bij de OHRA. Bij het afsluiten van de verzekering heb ik aan gegeven dat ik drie vrije schadejaren heb. De OHRA heeft vervolgens verzocht een verklaring te tonen van de lease-maatschappijen. Volgens de verklaringen van de lease-maatschappijen heb ik de laatste schade gehad op 8 februari 2014. Dat is dus gerekend vanaf 1 mei 2017 ruim drie jaar geleden. Ik verwachtte dan ook op basis van deze verklaring behoud van de korting op mijn premie zoals bij de afsluiting toegekend. De OHRA reageerde echter met de mededeling dat er schade had plaats gevonden in de leaseperiode waardoor mijn premie verhoogd zou worden met € 30,- per maand. De OHRA zegt dat ik door de schade op -5 schadevrije jaren ben gezet en daardoor bij de OHRA op NUL moet beginnen. Ik vind dit misleiding want ik heb aangetoond dat ik drie schadevrije jaren heb.


theo

24 april 2016

Nooit enig probleem gehad. Altijd behulpzaam. Reageren adequaat ook in het buitenland!


SH

1 juni 2015

Ik ben 13 jaar verzekerd bij OHRA, voor zowel de auto als woonhuisverzekeringen. Ik heb destijds de autoverzekering afgesloten met als toevoeging dat mijn man regelmatig bestuurder is. Wij rijden beide ongeveer even veel in de auto. Nu hebben we een nieuwe auto gekocht, die OHRA niet kan verzekeren (grijs kenteken evenals de huidige). Ik vraag om een bewijs van de schadevrije jaren, maar die kunnen ze pas geven als de verzekering is opgezegd. Aangezien we de auto pas kunnen verkopen op het moment dat de nieuwe is geleverd hebben we dus tijdelijk 2 auto's. Ze willen op geen enkele manier meewerken en geven aan dat mijn man, ook al is hij als regelmatig bestuurder geregistreerd dus in al die tijd geen no claim heeft opgebouwd. Ze hebben ons dus vals voorgelicht en bedrogen.


J.W.

1 oktober 2014

Schades worden perfect uitgevoerd en bij uitbetalingen wordt alles zeer snel in orde gemaakt