icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van OHRA autoverzekering


OHRA-autoverzekering

Totaalscore

67 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling
  • Prijs-kwaliteit
67 reviews

Onethische telemarketing

7 februari 2020

Na het afsluiten van een autoverzekering bij OHRA werd ik na 7 dagen gebeld door een medewerker van Ohra. Zij gaf aan dat als ik 5,- euro extra per maand zou betalen ik 'pas echt volledig verzekerd zou zijn' in het verkeer. Voordat ik kon reageren zei ze al: "ik klik het wel voor je aan". Bij navraag bleek het om een aanvullende rechtsbijstandsverzekering te gaan. Dit heeft dus niks te maken met 'volledig verzekerd' te zijn in het verkeer. Toen ik deze mevrouw van Ohra hier op aan sprak gaf ze toe dat dit klopt en dat het enkel juridische hulp betreft. Dit terwijl deze mevrouw liet voorkomen alsof mijn verzekering niet voldoende was en ik nog niet volledig verzekerd was. Ik vraag me af hoeveel niet oplettende mensen hierin trappen en maar ja zeggen omdat ze natuurlijk graag 'volledig verzekerd' zijn. Ik vind het een bijzonder slechte zaak dat OHRA ten eerste aan telemarketing doet en dat ze daarnaast ook nog eens op echt onethische wijze hun producten proberen te verkopen.


Bert

15 mei 2019

Mijn premie zakt met 39%. Was hiervoor verzekerd bij Interpolis.


Jan

3 maart 2019

Het leek een interessante verzekering voor mijn onlangs aangeschafte auto voor privegebruik. Maar na een maand werd onverwacht de premie flink verhoogd, omdat de verklaring van 18 jaren schadeloos rijden van de leasemaatschappij als niet geldig werd beoordeeld. Ohra heeft een regel dat dergelijke verklaringen alleen geldig zijn, als je niet meer een auto gebruikt van de leasemaatschappij die de verklaring heeft verstrekt. Voor zakelijk gebruik maak ik nog steeds van een auto die door mijn werkgever wordt geregeld. Ohra schijnt meer van dit soort regels te hebben, deze worden niet gepubliceerd. Ik ben gelijk overgestapt, toen bleek dat andere verzekeringsmaatschappijen de verklaring wel accepteren


hh

25 juli 2018

bij doorrekenen verzekering blijkt dat ik 130 euro per maand zou moeten betalen ipv de door de anwb berekende 56euro Hoe kan je nog meer op het verkeerde been gezet worden niet aan te raden dus


J.

10 september 2017

Oneerlijk over de ware reden van premieverhoging. In Brabant betaalde ik 19.60 euro per maand omdat daar het risico hoger is? (heb al jaren maximale no-claim van 82%) verhuis naar Overijssel, gaat de premie naar beneden tot 14.70 per maand omdat het hier in het Oosten een stuk rustiger is. Enkele weken later gaat mijn maandpremie omhoog naar 19,90 (= 5,30 euro per maand erbij = globaal een verhoging van 25%!) omdat de SCHADEHERSTELBEDRIJVEN hun prijzen verhoogd zouden hebben. Op mijn email hierover wordt ik weggezet, de premieverhoging stelt weinig voor gezien mijn maandpremie?