icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

BKR en Dynamiet weer voor de rechter

Nieuws
|
Dynamiet Nederland sleept het Bureau Krediet Registratie (BKR) voor de rechter. Dit bedrijf, dat zich toelegt op het verwijderen van BKR-registraties, bestrijdt de stelling van het BKR dat een terechte schuldnotering nooit ongedaan kan worden gemaakt.
rien meijer

Rien Meijer   Expert Geld & VerzekeringGepubliceerd op:21 februari 2017

BKR reigstratie betaalrekeningen

In 2015 delfde het BKR al eens het onderspit tegen Dynamiet, toen de rechter oordeelde dat het bedrijf consumenten niet misleidt door te zeggen dat het zelfs terechte BKR-registraties kan laten uitvlakken. De nieuwe zaak dient op 10 maart aanstaande.

Volgens het BKR betalen consumenten vaak onterecht aan bedrijven als Dynamiet. ‘Er zijn heel wat klachten van consumenten die veel geld betalen zonder resultaat’, aldus BKR-woordvoerder Peter Hermsen in het maartnummer van de Consumentengids, dat vandaag (21 februari) verschijnt.

Een registratie bij het BKR in Tiel blijft 5 jaar staan en kan een negatieve invloed hebben op andere leningen die een consument wil afsluiten, zoals een hypotheek. De duur van zo’n notering is een van de punten waarover de Consumentenbond binnenkort met het BKR in gesprek gaat.

Bron: BKR/Consumentenbond

Naschrift: op 24 maart 2017 bepaalde de kortgedingrechter in Den Haag dat het BKR niets onrechtmatigs heeft gedaan door te waarschuwen voor bedrijven die tegen een hoge prijs beloven schuldnoteringen te verwijderen. De vorderingen aan het adres van het bureau zijn daarom verworpen.

Lees ook:
Rood staan levert eerder BKR-registratie op
Nieuwe mobiel leidt tot BKR-registratie
 

Nieuwste artikelen

Blijf op de hoogte

Ontvang nieuws, acties en tips in je mailbox. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop en weet je wat je rechten zijn. Al 500.000 lezers gingen je voor.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren.

Vergelijk betaalrekeningen