Big Brother tussen de schappen
_Geen auteur Gepubliceerd op:3 september 2013
Ze willen precies weten hoe de klanten door hun winkels lopen, om vervolgens met die gegevens de inrichting van de winkel en de reclameboodschappen aan te passen. De plannen zijn nog pril, maar controversieel.
Je wordt als klant niet gevolgd door vakkenvullers, maar via de signalen van je smartphone of door camera's met gezichtsherkenning.
Publieke verontwaardiging
Een soortgelijk experiment van warenhuisketen Nordstrom in de Verenigde Staten werd gestopt na publieke verontwaardiging.
Of andere supermarkten dit ook willen gaan doen is nog niet bekend.
Bron: Elsevier.
Nieuwste artikelen
Nieuw & interessant
- 7 mrt.
Nieuwe wet geeft internetgebruikers meer keuzevrijheid
Vanaf 7 maart moeten de grootste techbedrijven zich houden aan Digital Markets Act (DMA). De EU-verordening moet de marktmacht van de grootste techbedrijven inperken en zorgen dat internetgebruikers meer keuzevrijheid krijgen. - 7 mrt.
Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken
Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA). - 18 dec.
Threads: aangenaam fris maar niet ‘gratis’
Meta introduceert met Threads een aangenaam, fris alternatief voor X. Alleen is Threads niet ‘gratis’, zoals Meta belooft. Je betaalt met je privacy. - 14 dec.
Webwinkels verplichten account onnodig
Bij 20 van de 100 grootste webwinkels is een gebruikersaccount verplicht voor elke klant, terwijl we daar geen goede reden voor zien. Het gaat om de grootste webshops. De accountdwang is irritant en niet zonder gevaar.