icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Facebook herkent gezichten

Nieuws
|
Op het sociale netwerk Facebook.com staan veel foto’s. De mensen op die foto’s kunnen door gebruikers worden gekoppeld of ‘getagd’ aan de profielen van die personen op de site.
peter kulche

Peter Kulche   Expert ElektronicaGepubliceerd op:9 juni 2011

Sinds kort doet Facebook aan automatische gezichtsherkenning: mensen die op nieuw toegevoegde foto’s staan worden herkend als Jantje of Pietje en aan hun vrienden wordt gevraagd of het Jantje en Pietje is. Zodra mensen dat bevestigen is de koppeling of tag een feit. Het opmerkelijke is dat Facebook deze nieuwe functie aanzet zonder dit aan gebruikers te vragen of zelfs te melden. De gezichtsherkenning is door leden wel uit te zetten via de privacy-instellingen van Facebook.

Bron:Bright.nl

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.

Nieuw & interessant

  • DMA geeft consumenten meer rechten
    7 mrt.

    Nieuwe wet geeft internetgebruikers meer keuzevrijheid

    Vanaf 7 maart moeten de grootste techbedrijven zich houden aan Digital Markets Act (DMA). De EU-verordening moet de marktmacht van de grootste techbedrijven inperken en zorgen dat internetgebruikers meer keuzevrijheid krijgen.
  • privacytest-sociale-netwerken
    7 mrt.

    Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken

    Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA).
  • Threads en je privacy
    18 dec.

    Threads: aangenaam fris maar niet ‘gratis’

    Meta introduceert met Threads een aangenaam, fris alternatief voor X. Alleen is Threads niet ‘gratis’, zoals Meta belooft. Je betaalt met je privacy.
  • bol-com
    14 dec.

    Webwinkels verplichten account onnodig

    Bij 20 van de 100 grootste webwinkels is een gebruikersaccount verplicht voor elke klant, terwijl we daar geen goede reden voor zien. Het gaat om de grootste webshops. De accountdwang is irritant en niet zonder gevaar.