icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Facebook herkent gezichten

Nieuws
|
Op het sociale netwerk Facebook.com staan veel foto’s. De mensen op die foto’s kunnen door gebruikers worden gekoppeld of ‘getagd’ aan de profielen van die personen op de site.
peter kulche

Peter Kulche   Expert ElektronicaGepubliceerd op:9 juni 2011

Sinds kort doet Facebook aan automatische gezichtsherkenning: mensen die op nieuw toegevoegde foto’s staan worden herkend als Jantje of Pietje en aan hun vrienden wordt gevraagd of het Jantje en Pietje is. Zodra mensen dat bevestigen is de koppeling of tag een feit. Het opmerkelijke is dat Facebook deze nieuwe functie aanzet zonder dit aan gebruikers te vragen of zelfs te melden. De gezichtsherkenning is door leden wel uit te zetten via de privacy-instellingen van Facebook.

Bron:Bright.nl

Blijf op de hoogte

Ontvang nieuws, acties en tips in je mailbox. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop en weet je wat je rechten zijn. Al 500.000 lezers gingen je voor.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren.

Nieuw & interessant

  • bol-com

    Webwinkels verplichten account onnodig

    Bij 20 van de 100 grootste webwinkels is een gebruikersaccount verplicht voor elke klant, terwijl we daar geen goede reden voor zien. Het gaat om de grootste webshops. De accountdwang is irritant en niet zonder gevaar.
  • Vervelende cookiemeldingen

    Cookies weigeren vaak te lastig

    Tracking-cookies en trackingtechnieken weigeren zou niet moeilijker mogen zijn dan de cookies accepteren. Maar hoe zit dat in de praktijk? We onderzochten ruim 100 websites.
  • Chrome’s advertentieprivacy mobiel

    Let op bij ‘advertentieprivacy’ in Chrome

    In Google Chrome krijg je de vraag of je de functie ‘advertentieprivacy’ wilt inschakelen. We zijn nog niet enthousiast. ‘Nee’ is op dit moment beter voor je privacy dan ‘Ja’.
  • online platforms veiliger maken

    Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken

    Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA).