icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Spotify zonder Facebook

Nieuws | Nieuwe gebruikers van Spotify hoeven zich niet langer verplicht aan te melden met een Facebook-account. Bij het aanmelden via Facebook worden onnodig veel gegevens - zoals geslacht, geboortedatum en postcode - aan de muziekdienst bekend gemaakt.
Peter Kulche
Peter Kulche

Expert Elektronica

Gepubliceerd op:  12 oktober 2012


De Facebook-verplichting verdween eerder al in de Verenigde Staten, Duitsland - en nu dus ook in Nederland. De Consumentenbond wilde juist een actie tegen de verplichting starten, maar die kon worden afgelast.

Aanmelden zonder Spotify kan via de link 'maak een account aan met je e-mailadres'.

Nieuw & interessant

  • Mediapool MG-Veilig online1200x800
    22 aug.

    Bescherm je privacy én je computer

    Denk naast je online-privacy ook aan veilig internetten. Vraag de gratis Minigids Veilig online aan met tips hoe je nepmails herkent, oplichting op Marktplaats voorkomt of een virusscanner kiest.

  • Adblockers-ook-goed-voor-privacy
    Nieuws  |  19 feb.

    Chrome maakt advertenties iets minder irritant

    Google Chrome heeft sinds kort een geïntegreerde adblocker. Deze blokkeert weliswaar bepaalde advertenties, maar is tegelijk ook een poging ons weg te houden van echte adblockers.
  • kantoor privacy
    19 jan.

    De nieuwe privacywet: 8 veranderingen

    De nieuwe Europese privacywet is vanaf 25 mei 2018 van kracht. We zetten 8 belangrijke veranderingen op een rij.
  • ster-advertentie
    Nieuws  |  18 jan.

    Bits of Freedom en Consumentenbond manen NPO tot spoed

    Bits of Freedom en de Consumentenbond willen dat de NPO zijn Start-app snel aanpast. De app werkt nu alleen als gebruikers akkoord gaan met het verzamelen van gegevens over hun kijkgedrag.