! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Pakket kwijtgeraakt: wat nu?

Heb je iets gekocht via een webwinkel of iets verstuurd? Het gebeurt regelmatig dat zo’n pakket zoek raakt. Wat je rechten zijn, hangt af van de situatie. We helpen je stap voor stap verder om je problemen met het bedrijf op te lossen.

Marco van 't Woudt
Beantwoord een paar simpele vragen en ontvang het advies dat het best bij jou past.
Marco van 't Woudt, Expert Recht

Wat zijn je rechten?

Klacht over postbezorging

In de Postwet staat dat alle postvervoerbedrijven een klachtenregeling moeten hebben voor afzenders en ontvangers van post.

Klacht als ontvanger

Heeft iemand je een brief of pakket gestuurd en heb je die niet of veel te laat ontvangen? Dan kun je aan de afzender vragen om een klacht in te dienen bij de postbezorger. De afzender heeft namelijk een overeenkomst met het postbedrijf. Je kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf.

Heb je iets besteld bij een (web)winkel en niets ontvangen? Neem dan contact op met de (web)winkel. De (web)winkel is in dit geval het eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. Jij hebt geen contract met het postbedrijf, de (web)winkel wel.

Let op: Als ontvanger kun je niet terecht bij de Geschillencommissie Post als een klacht bij het postbedrijf niets oplevert. Je hebt immers geen contract met het postbedrijf.

Klacht als verzender

Als verzender heb je een overeenkomst met het postbedrijf. Gaat er iets mis met de postbezorging? Dan is het postbedrijf daarvoor verantwoordelijk. Je kunt een klacht indienen bij het postbedrijf.

Lees meer:

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf
  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail
  3. 3. Bel onze juridisch expert
  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen

Word lid en krijg direct juridisch advies

Wil je juridisch advies en financiële tips? Word lid en we helpen je meteen. Het lidmaatschap is maandelijks opzegbaar en er is geen wachttijd voor nieuwe leden.