Pakket kwijtgeraakt: wat nu?
Heb je iets gekocht via een webwinkel of iets verstuurd? Het gebeurt regelmatig dat zo’n pakket zoek raakt. Wat je rechten zijn, hangt af van de situatie. We helpen je stap voor stap verder om je problemen met het bedrijf op te lossen.
Ja
Nee
Wat zijn je rechten?
Klacht over postbezorging
In de Postwet staat dat alle postvervoerbedrijven een klachtenregeling moeten hebben voor ontvangers en verzenders van post.
Klacht als ontvanger
Heeft iemand je een brief of pakket gestuurd en heb je die niet of veel te laat ontvangen? Dan kun je aan de afzender vragen om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. De afzender heeft namelijk een overeenkomst met het postbedrijf. Je kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf.
Heb je iets besteld bij een (web)winkel en niets ontvangen? Neem dan contact op met de (web)winkel. De (web)winkel is in dit geval het eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. Jij hebt geen contract met het postbedrijf, de (web)winkel wel.
Let op: Als ontvanger kun je niet terecht bij de Geschillencommissie Post als een klacht bij het postbedrijf niets oplevert. Want je hebt geen contract met het postbedrijf.
Klacht als verzender
Als verzender heb je een contract met het postbedrijf. Gaat er iets mis met de postbezorging? Dan is het postbedrijf daarvoor verantwoordelijk. Je kunt een klacht indienen bij het postbedrijf.
Lees meer over:
We begeleiden je naar een oplossing
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 3 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.
Direct Juridisch Advies
Leden van Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd krijgen bij ons direct en onbeperkt persoonlijk juridisch advies. Maar we bieden onze leden nog veel meer.