icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Aangetekende brief via PostNL is niet aangekomen

Je hebt een overeenkomst met PostNL voor de bezorging van jouw aangetekende brief. Wanneer die niet is bezorgd, dan is PostNL dus aansprakelijk.
postnl-aangetekend

Wat zijn je rechten?

PostNL probeert 'poststukken binnen een redelijke termijn ongeschonden en op het op het poststuk vermelde adres te bezorgen'. PostNL geeft daarvoor geen garantie. Wel moeten ze dus alles doen wat zij kunnen om je post dus binnen een redelijke tijd te bezorgen. Dat staat in de Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2019. 

Binnenlandse post wordt als vermist beschouwd als:

  • de post niet is bezorgd
  • en de post niet binnen 30 dagen na de verzending kan worden opgeleverd

De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.

Meld je klacht

Als je een aangetekende brief stuurt, krijg je een track & trace code. Op de website van PostNL kun je daarmee je zending in de gaten houden.

Komt je pakketje niet aan? Klaag dan bij PostNL. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrief.

Kom je er met elkaar niet uit? Dan kun je met je klacht naar de Geschillencommissie. Dat is een onafhankelijke organisatie die een beslissing kan nemen, net als een rechter.  

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 3 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Stuur een brief

  2. 2. Bel onze expert

  3. 3. Bemiddeling