! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Aangetekende brief via PostNL is niet aangekomen

Je hebt een overeenkomst met PostNL voor de bezorging van jouw aangetekende brief. Wanneer die niet is bezorgd, dan is PostNL dus aansprakelijk.

postnl-aangetekend

Wat zijn je rechten?

Ken je rechten-1200x800Volgens de Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2019 streeft PostNL ernaar om 'poststukken binnen een redelijke termijn ongeschonden en op het op het poststuk vermelde adres te bezorgen'. PostNL geeft daarvoor geen garantie, er is sprake van een zogenaamde inspanningsverplichting.

Binnenlandse post wordt als vermist beschouwd wanneer deze niet is bezorgd en niet binnen 30 dagen na de verzending kan worden opgeleverd. De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief bedraagt €50.

Als je een aangetekende brief stuurt, krijg je een track & trace code. Op de website van PostNL kun je daarmee je zending in de gaten houden. Komt je pakketje niet aan? Klaag dan bij PostNL. Stap naar de Geschillencommissie Post als je er met elkaar niet uitkomt.  

Vind jij het ook belangrijk dat wij opkomen voor jouw rechten?

Steun ons en word lid! Uiteraard ontvang je met een lidmaatschap veel meer voordelen. Bijvoorbeeld juridische hulp bij consumentenproblemen.

Ja, ik steun de Consumentenbond

 

Lees verder

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf
  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail
  3. 3. Bel onze juridisch expert
  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen