Bijgewerkt op:14 juli 2025
PostNL probeert 'om poststukken binnen een redelijke termijn ongeschonden op het op het poststuk vermelde adres te bezorgen'. PostNL geeft daarvoor geen garantie. Wel moeten ze alles doen wat zij kunnen om je post binnen een redelijke tijd te bezorgen. Dat staat in de Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2024.
Binnenlandse post wordt als vermist beschouwd als:
De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.
Als je een aangetekende brief stuurt, krijg je een track & trace code. Op de website van PostNL kun je daarmee je zending in de gaten houden.
Komt je aangetekende brief niet aan? Klaag dan bij PostNL. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrief.
Kom je er met elkaar niet uit? Dan kun je met je klacht naar de Geschillencommissie Post. Dat is een onafhankelijke organisatie die een beslissing kan nemen, net als een rechter.
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 3 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.