icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

E-mail met reclame (spam)

Bedrijven mogen hun klanten e-mails sturen over producten of diensten uit hun eigen assortiment. Maar alleen als zij degenen die hun e-mailadres afgeven hier vooraf op wijzen. Lees hier wat je kunt doen als je niet langer meer mail wilt ontvangen van bepaalde bedrijven.

spam

Bedrijven mogen je alleen berichten sturen als je vooraf toestemming hebt gegeven voor het gebruik van je e-mailadres. Maar als je bij de aankoop van een product je e-mailadres hebt gegeven, dan kan een bedrijf ook zonder jouw toestemming e-mail berichten sturen.

Wat kun je zelf doen?

  • Een bedrijf dat e-mails met reclame of nieuwsbrieven stuurt, is verplicht om een eenvoudige mogelijkheid tot afmelden te bieden, bijvoorbeeld door onderaan de e-mail een afmeldlink te plaatsen. 
     
  • Wanneer reclamemails geen afmeldmogelijkheid hebben of de afmelding geen effect heeft, dan kun je een klacht indienen bij Autoriteit Consument en Markt (ACM). 

Vind jij het ook belangrijk dat wij opkomen voor jouw rechten?

Steun ons en word lid! Uiteraard ontvang je met een lidmaatschap veel meer voordelen. Bijvoorbeeld juridische hulp bij consumentenproblemen.

Ja, ik steun de Consumentenbond

Lees ook

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf
  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail
  3. 3. Bel onze juridisch expert
  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen