icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Vochtschade beter onderzocht

Nieuws
|
Het kost soms moeite om een defecte mobiel gerepareerd te krijgen, ook als deze nog binnen de garantietermijn stuk gaat.

Gepubliceerd op: 23 december 2013

De Autoriteit Consument & Markt deed onderzoek naar de reparatiebranche. Het constateerde geen grote misstanden, wel dat reparateurs te makkelijk de taxatie 'vochtschade' gaven als een of meer vochtindicatoren verkleurd waren om vervolgens de garantieaanspraak af te wijzen. Een verkleurde indicator is geen keihard bewijs. Die indicatoren zitten op plaatsen waar vocht makkelijk bij kan – bellen in de regen of in een vochtige ruimte kan al genoeg zijn. De Consumentenbond kreeg hier ook veel klachten over. De reparateurs beloven daarom defecte mobieltjes beter te onderzoeken.

Bron: ACM

Problemen of klachten? Wat kun je doen? Bekijk de adviezen, veelgestelde vragen en voorbeeldbrieven.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.