icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Autoverzekeraars schieten tekort in schadecommunicatie

Nieuws
|
De klanttevredenheid over autoverzekeraars is groot, maar bij schadebehandeling schort het nogal eens aan de communicatie. Dit blijkt uit ons recentelijke onderzoek onder ruim 3500 automobilisten, die de afgelopen 5 jaar een schade claimden bij hun verzekeraar.
Sandra Mul

Sandra Mul   Expert autoverzekeringenGepubliceerd op:24 augustus 2016

tevreden schade autoverzekeringen

Informatievoorziening

De informatievoorziening van autoverzekeraars schiet tekort. Maar liefst 43% van de geënquêteerden werd na een schadeclaim niet geïnformeerd over een mogelijke premiestijging door het verlies van no-claimkortingen, Ruim een kwart niet over een terugval in schadevrije jaren. Verzekeraars moeten hier veel duidelijker over zijn.

Hoe scoort jouw autoverzekeraar op tevredenheid?

In het panelonderzoek scoort ZLM het hoogste op klanttevredenheid. 

Meer lezen:

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.

Test autoverzekeringen