Autoverzekeraars schieten tekort in schadecommunicatie
Nieuws | De klanttevredenheid over autoverzekeraars is groot, maar bij schadebehandeling schort het nogal eens aan de communicatie. Dit blijkt uit ons recentelijke onderzoek onder ruim 3500 automobilisten, die de afgelopen 5 jaar een schade claimden bij hun verzekeraar.

Informatievoorziening
De informatievoorziening van autoverzekeraars schiet tekort. Maar liefst 43% van de geënquêteerden werd na een schadeclaim niet geïnformeerd over een mogelijke premiestijging door het verlies van no-claimkortingen, Ruim een kwart niet over een terugval in schadevrije jaren. Verzekeraars moeten hier veel duidelijker over zijn.
Hoe scoort jouw autoverzekeraar op tevredenheid?
In het panelonderzoek scoort ZLM het hoogste op klanttevredenheid. Bekijk de klanttevredenheidsscore van jouw autoverzekeraar.
Meer lezen:
- Lees het volledige artikel over het onderzoek in de Consumentengids van september.
- Vergelijk ook alle voorwaarden en premies in de Autoverzekeringvergelijker.
Nieuwste artikelen
Meer nieuws
-
Nieuws | 13 april 2018
Opzegkosten schadeverzekeringen moeten verdwijnen -
Nieuws | 29 maart 2018
Autoverzekeraars hanteren loktarieven -
Nieuws | 29 maart 2018
Aegon investeert niet in maatschappelijk beleid