icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Autoverzekeraars schieten tekort in schadecommunicatie

Nieuws
|
De klanttevredenheid over autoverzekeraars is groot, maar bij schadebehandeling schort het nogal eens aan de communicatie. Dit blijkt uit ons recentelijke onderzoek onder ruim 3500 automobilisten, die de afgelopen 5 jaar een schade claimden bij hun verzekeraar.
Gerard Kroon

Gerard Kroon , Expert Geld & Verzekeringen Gepubliceerd op: 24 augustus 2016

tevreden schade autoverzekeringen

Informatievoorziening

De informatievoorziening van autoverzekeraars schiet tekort. Maar liefst 43% van de geënquêteerden werd na een schadeclaim niet geïnformeerd over een mogelijke premiestijging door het verlies van no-claimkortingen, Ruim een kwart niet over een terugval in schadevrije jaren. Verzekeraars moeten hier veel duidelijker over zijn.

Hoe scoort jouw autoverzekeraar op tevredenheid?

In het panelonderzoek scoort ZLM het hoogste op klanttevredenheid. Bekijk de klanttevredenheidsscore van jouw autoverzekeraar.

Meer lezen:

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.