icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Crisper is verleden tijd

Nieuws | Autopolissen afsluiten bij Crisper is verleden tijd: de ASR-dochter is niet meer.
Marlies Feytens
Marlies Feytens

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  5 november 2013

Crisper autoverzekering

Op de website is het een treurige boel. Je gegevens invullen voor een voordelige premie kan nog wel, maar daarna loop je spaak met de tekst ‘Het spijt ons heel erg!’. Tot 1 december is de website nog in de lucht, na die datum is het  einde oefening voor de kleine, online-autoverzekeraar.

Volgens een woordvoerder van ASR - waar Crisper onderdeel van is - ligt dit niet aan teveel claims of te weinig polissen die werden afgesloten. Volgens hem levert het merk met de zo’n 3000 klanten meer kosten dan baten op. Conclusie: Crisper trok dus te weinig klanten of was te laag geprijsd.

Klant verdeeld

Huidige Crisper-verzekerden worden verdeeld over de ASR-merken Budgio en Ditzo. De paar honderd verzekerden mét een aanvullende dekking (rechtsbijstand) gaan naar Ditzo; de overige paar duizend automobilisten naar Budgio.

Wie daar geen trek in heeft, staat het vrij elders zijn heil te zoeken. Volgens ASR blijven de premies voorlopig ongewijzigd, tegen de voorwaarden van de ‘nieuwe’ autopolissen. Klanten worden deze maand geïnformeerd.

Andere autoverzekering?

Zit je niet te wachten op Ditzo of Budgio, check dan via onze Autoverzekeringvergelijker welke polis het beste bij je past.