Makkelijker geld terugvragen met betaalapp

Kirsten van Loon , Expert Geld & Verzekering Bijgewerkt op: 27 augustus 2018

De meerderheid van de respondenten (72%) gebruikt de app Tikkie, 15% de app van de eigen bank en 13% gebruikt geen betaalapp om een betaalverzoek te versturen.
34% van de 348 enquêteerden die een betaalapp gebruikt, doet dat meerdere keren per maand.
Redenen om een app te gebruiken voor een betaalverzoek
Op de vraag ‘Waarom gebruik je deze app?’ waren meerdere antwoorden mogelijk. De hoogst scorende reden (92%) is dat het een makkelijke manier is om geld terug te vragen. De volgende reden (64%) is dat je eenvoudig geld over kunt maken met een betaalapp.
Een aantal quotes van de ondervraagden:
- ‘Ik vraag nu vrienden om te delen in kosten voor bijvoorbeeld een bloemetje voor een zieke’.
- ‘Je kunt geen fouten maken in het overnemen van iemands bankgegevens, dus zekerheid dat het geld gewoon aankomt’.
- ‘Leuke manier om je geld terug te vragen’.
Praat mee
De vragenlijst is uitgezet via het forum van de Consumentenbond. Deel jouw ervaring of mening met andere consumenten over geld terugvragen met een betaalapp.
Vind je het leuk om een steentje bij te dragen door het invullen van vragenlijsten? Dan is het Consumentenbond Panel misschien iets voor jou.
Lees verder
Nieuwste artikelen
- Nieuws | Geen geld meer naar ontbossing
Meer nieuws
-
Nieuws | 1 december 2022
Geen geld meer naar ontbossing -
Nieuws | 11 mei 2022
Succes: Eerste Kamer stemt voor incassoregister