icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Meer eerste indrukken

Meer eerste indrukken

Meer eerste indrukken

Rabo Safe2Pay

Eerste indruk|Sinds kort kun je bij een aantal webwinkels betalen via Rabo Safe2Pay. Je betaling komt tijdelijk op een tussenrekening van de Rabobank te staan. Het bedrag gaat pas naar de verkoper nadat je het product hebt geaccepteerd bij levering.

 

Kirsten van Loon

Kirsten van Loon , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:28 maart 2019


Aanbieder Rabobank

Kosten eventueel een toeslag die de webwinkel rekent


Product betaaldienst in samenwerking met GoCredible


rabo-safe2pay-eerste-indruk

Conclusie: wachten op meer webwinkels

Als een webwinkel er voor kiest de betaling te laten verlopen via Rabo Safe2Pay dan mag de webwinkel de kosten (betaaltoeslag) aan je doorberekenen. Het voordeel van de betaalwijze is dat wanneer het fout gaat met de levering, je geld op de tussenrekening van de bank staat in plaats van de rekening van de webwinkel. Je krijgt je geld dan makkelijker terug. Een nadeel is dat momenteel nog weinig webwinkels deze betaalwijze hanteren.

Pluspunten

  • Je hebt geen Rabobank-rekening nodig om de betaaldienst te gebruiken.
  • Je hoeft geen account aan te maken bij Safe2Pay.
  • Voordat je akkoord gaat met het betalen kun je de uitleg, voorwaarden en de privacyverklaring bekijken.

Minpunten

  • Geen aankoopverzekering
  • Wil je weten wat het maximumbedrag is dat je met Safe2Pay kunt betalen, dan moet je contact opnemen met de Rabobank. Dit bedrag kan per situatie verschillen.

Wat is Rabo Safe2Pay?

Safe2Pay is een betaaldienst die een webwinkel je kan bieden. De betaaldienst is voor online aankopen vanaf €750. Het verschil met een gewone iDeal-betaling is dat je geld tijdelijk terecht komt op een tussenrekening van de Rabobank. Het bedrag gaat pas naar de verkoper nadat je het product hebt geaccepteerd bij levering.

De betaalwijze lijkt op Gelijk Oversteken van Marktplaats.

CarFY is de eerste webwinkel die is gestart met Rabo Safe2Pay. Deze autowebshop gebruikt de betaaldienst voor betalingen van tweedehands auto’s tot €50.000. De webwinkel betaalt voor het gebruik van Safe2Pay een vast bedrag per geslaagde betaling.

Hoe werkt Rabo Safe2Pay?

  1. Je betaalt via iDeal voor je online aankoop.
  2. Je ontvangt van de Rabobank per e-mail een ontvangstbevestiging van de betaling.
  3. Je accepteert wel of niet de aankoop bij de levering.
  4. De webwinkel geeft door aan de bank of je de levering van de webaankoop wel of niet hebt geaccepteerd.
  5. Je ontvangt een bericht van de Rabobank om de verkoper te betalen. Accepteer je dat niet, dan verwerkt de Rabobank je annulering en boekt het aankoopbedrag binnen 1 werkdag terug op je rekening. Hiervan ontvang je dan ook een bevestiging per e-mail.

Bepaalt de webwinkel dat de verkoop niet doorgaat, dan laat de webwinkel dit weten aan jou en Rabobank. De bank boekt dan het geld terug.

Als je binnen 2 weken na de betaling geen product is geleverd, dan ontvang je van de Rabobank je geld terug.

Werkwijze bij een autowebshop

Als je hebt getekend voor acceptatie bij levering van de auto, en als de RDW doorgeeft aan de Rabobank dat er een naamswijziging is voor het kenteken, dan betaalt Rabobank uit aan de webwinkel.

Praat mee

Praat mee op onze Community en deel je ervaring met Safe2Pay met andere consumenten.

Lees ook:

Meer eerste indrukken

Meer eerste indrukken

Nieuw & interessant

  • Artikel betaaltoeslagen online aankopen
    28 mrt.

    Betaaltoeslagen bij online aankopen

    Bedrijven mogen geen toeslagen meer rekenen voor betalingen met betaalpas, creditcard, overboeking en incasso. Voor andere betaalmiddelen wel.
  • postbezorging-postnl
    26 mrt.

    Meeste klachten over PostNL

    Consumenten klagen bij ons het meeste over PostNL. Het aantal klachten verdubbelde zelfs in 2 jaar. Wat kun je doen als je de hele middag op je pakketje hebt zitten wachten?
  • postbezorging-postnl
    Nieuws  |  26 mrt.

    Consumentenbond wil gesprek met PostNL over klachten

    De Consumentenbond wil met PostNL in gesprek om te horen wat het bedrijf gaat doen om het enorme aantal klachten over pakketbezorging terug te dringen.
  • adviesprijzen-misleiden-witgoed-nieuws
    Nieuws  |  27 feb.

    Winkels misleiden met adviesprijzen

    Winkeliers misleiden hun klanten door veel hogere adviesprijzen te gebruiken dan vastgesteld door fabrikanten. Zo spiegelen ze consumenten een niet bestaand voordeel voor.