Veel klachten over nowGo
Gerard Kroon Expert Geld & VerzekeringenBijgewerkt op:3 september 2021
De klachten van afgelopen zomer waren vooral afkomstig van oud-Proteq en Zelf verzekerden. Deze twee Vivat-labels zijn, net als Route Mobiel, per mei dit jaar overgegaan naar digitale verzekeraar nowGo. Die overgang ging niet vlekkeloos erkent de verzekeraar. Zo moesten klanten lang wachten op reacties op vragen en meldingen en konden ze geen telefonisch contact krijgen met de verzekeraar.
Alleen digitaal contact
‘Onze klantenservice heeft in juli en augustus te maken gehad met grote drukte. Daarnaast gaven deze klanten de voorkeur aan telefonisch contact terwijl wij hadden ingezet op digitaal contact (waaronder de nowGo MijnOmgeving, Whatsapp, Messenger en Twitter) met de verwachting daarmee klanten beter te bedienen. Dat hebben we verkeerd ingeschat, waardoor klanten vooral op de piekmomenten lang moesten wachten’, aldus een woordvoerder van nowGo.
Volgens nowGo zijn de problemen inmiddels opgelost. Het telefoonnummer van de klantenservice staat nu vermeld bij de contactopties en de wachttijden zijn verkort. Via de digitale kanalen moet je gemiddeld binnen 1 uur reactie krijgen en telefonisch binnen 2 minuten. Via een eigen digitale omgeving kunnen verzekerden schades melden en wijzigingen doorvoeren.
Contactopties
Bekijk de contactopties op hun website. Er is géén e-mailadres. Maar je kunt telefonisch contact opnemen of via Facebook, WhatsApp of Twitter. NowGo is overgenomen door Ohra.
Premies en voorwaarden
Als je als oud-verzekerde van Proteq, Route Mobiel of Zelf bent overgezet naar nowGo behoud je in eerste instantie de bestaande premie en voorwaarden. Maar na afloop van je contract wijzigt dit en kun je met een hogere premie worden geconfronteerd. Hierover krijg je vooraf bericht.
Bekijk of de digitale verzekering wel bij je wensen past en vergelijk prijzen en voorwaarden van je verzekering.
Meer nieuws
Nieuws|4 oktober 2023
Prijsvrij en D-reizen verliezen opnieuw rechtszaak tegen Consumentenbond