icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Alle artikelen

Artikelen binnen Inlogaccount

Problemen met inloggen

Soms lukt het niet om in te loggen. Dit heeft verschillende oorzaken. Je kunt ze vaak zelf oplossen.

Bijgewerkt op:1 maart 2018


Ik probeer in te loggen, maar krijg de melding 'Inloggegevens onjuist'

  • Mogelijk probeer je in te loggen met een ander e-mailadres dan bij ons bekend is. Kom je zelf niet op het juiste e-mailadres? Maak dan geen nieuw inlogaccount aan, maar neem contact op met de Klantenservice. Zonder het juiste e-mailadres kunnen wij je namelijk niet herkennen en kun je geen gebruik maken van je lidmaatschap. 
  • Inloggegevens zijn hoofdlettergevoelig. Heb je dus hoofdletters of speciale tekens gebruikt in je wachtwoord, gebruik deze dan ook bij het inloggen. Zorg ervoor dat 'Caps Lock' uitstaat.

Check je browser

  • Een aantal browsers (zoals Chrome) gebruiken 'Auto aanvullen', waardoor eerder ingevulde velden in een formulier worden onthouden en automatisch worden aangevuld. Maak geen gebruik van deze functie, maar vul je e-mailadres en wachtwoord zelf in. Zodra je je inloggegevens ingeeft, krijg je automatisch de optie 'automatisch aanvullen uitschakelen' in beeld.
  • Het kan zijn dat het inloggen niet lukt, omdat je browser geen cookies toelaat. Je kunt zelf controleren of dit het geval is. Kijk op de ondersteunende website van je browser hoe je je browser zo kunt instellen dat deze cookies toelaat:

Lees meer over de cookies die de Consumentenbond gebruikt.

Ingelogd, maar kan de testoordelen niet zien

  • De testinformatie van de Consumentenbond is alleen toegankelijk voor mensen met een online abonnement (Consumentenbond Extra of Consumentenbond Basis) of een kennismakingsabonnement. Heb je dit niet? Dan kun je door in te loggen wel meepraten op het forum en reageren op artikelen, maar geen testinformatie bekijken. 

Ingelogd en lid, maar de testoordelen zijn nog steeds niet zichtbaar

  • Je hebt wel een abonnement of lidmaatschap, maar dit staat niet goed in het systeem. Neem contact op met de Klantenservice met de vraag of je lidmaatschapsinstelling aangepast kan worden.
  • Misschien heb je - zonder het te weten - een betalingsachterstand en is je account geblokkeerd? Bekijk je betalingen bij Mijn Consumentenbond onder Mijn facturen om te zien of er nog facturen open staan.
  • Heb je onlangs nieuwe inloggegevens aangevraagd? Dan kan het zijn dat je browser je oude inloggegevens heeft bewaard. Ververs je browser of wis het 'cache' geheugen van je browser.  

Wachtwoord vergeten