icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Mobiele bellers denken meer te betalen

Nieuws
|
Van de Nederlandse consumenten denkt 13% dat hij of zij duurder uit is met mobiele diensten dan een jaar geleden. Het is vreemd dat die 13% denkt duurder uit te zijn, terwijl het belgedrag hetzelfde is gebleven.

Gepubliceerd op: 25 januari 2011

Bij smartphonebezitters is het gevoel - denken duurder uit te zijn - sterker dan bij gebruikers van een gewoon mobieltje. Er zijn geen verschillen meetbaar tussen operators.

Volgens het CBS is de inflatie op telecom opgelopen tot 2,0% in 2010. De publieke en politieke verontwaardiging over afrekenen per minuut heeft waarschijnlijk een indruk achtergelaten.

Opvallend is dat de helft van de Nederlandse bevolking niet precies weet hoe zijn abonnement in elkaar steekt. Dit geldt meer voor vrouwen en bezitters van een normale mobiele telefoon. Hoger opgeleiden zijn relatief beter op de hoogte.

Bron: Telecompaper.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.