icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Reviews van ZieZo van Zilveren Kruis zorgverzekering


ZieZo van Zilveren Kruis zorgverzekering

Totaalscore

294 reviews
  • Informatievoorziening
  • Klantenservice
  • Afhandeling betaling
  • Prijs-kwaliteit
294 reviews

anoniem

22 maart 2019

Ik ben enkel en alleen bij Zilveren Kruis aangesloten geweest omdat er via mijn werkgevers in Nederland collectiviteit werd aangeboden. Wat heb ik er spijt van. Ten eerste is het Zilveren Kruis erg duur in vergelijking met de premies die andere zorgverzekeringen aanbieden. Bovendien duren verrekeningen standaard enkele maanden. En als kers op de taart zegde ik onlangs mijn verzekering op wegens verhuis naar het buitenland. Ik moet een E104 formulier hebben zodat ik in het buitenland opnieuw een zorgverzekering kan afsluiten. Duurt het eerst 10 dagen voor ze mijn afmelding behandelen, maken ze vervolgens een fout in de administratie en maken ze het formulier niet aan. Briefwisseling gaat per post, zonder priority. Ik wacht al bijna een maand op dat formulier, terwijl ik het "binnen de 10 werkdagen na beëindiging zou ontvangen". Krijg ik van zo'n vriendelijke medewerker aan de telefoon ook nog eens te horen "dat ik het maar vroeger had moeten aanvragen", terwijl dat niet eens kan.


M.a

12 maart 2019

Wegens lange wachrij in ziekenhuis mer zlvkruis gebeld of ik ergens anders geholpen mocht worden en ja hoor meneer geen probleem ! Krijg je zelfs eeen telefoon nummer van een poli omdat ze daar mee samen werken. Stuur je ze declaratie krijg je te horen dat ze niet met hun samen werken en dat ze maar 75% uitkeren ! Hier gaan we niet mee akkoord natuurlijk !


Nathalie

11 maart 2019

Wat een belachelijke verzekering. Overal kan je, je pakket omhoog gooien als het blijkt dat je zwanger bent. Maar, behalve zilveren kruis. Vanaf mijn 18de al bij hun verzekerd. Maar, ga toch echt bij hun weg.


anoniem

9 maart 2019

Het telefonische contact vind ik slecht: De informatie vind ik niet echt duidelijk en echt klantvriendelijk vind ik ze ook niet. Ik baal van het feit, dat je informatie over je eigen risico vraagt en een medewerkster van klantenservice zegt: ik heb het hele verhaal nu toch al uitgelegd, terwijl ik niet in herhaling viel, en ook al doe je dat wel. Ik heb nu al zo`n 4 a 5 rotgesprekken gehad! De menselijkheid ontbreekt, het heeft allemaal een beetje robotachtige sfeer!


Slechte service m.b.t. Factuur

25 februari 2019

Er was een factuur van ruim €1000,- waar ik niks van wist. De verzekering heeft mij het lastig gemaakt en mij getreiterd het te betalen. Ze nemen niks van je aan en zien je direct als tuig of wanbetaler, ik betaal mijn premie 1x in het jaar. Om achter te komen waar de rekening vandaan kwam, heb ik de verzekering naar nota’s en declaraties gevraagd en zegt men; ivm de privacy wet mogen we u geen gegevens verstrekken maar zorg er voor dat u uw rekening betaald. Waar betaal ik dan voor en van wie zijn de declaraties? Dan kunnen we alleen per per telefoon vertellen en niet per mai. Onthoud dat ze vaak met mij hebben willen whatsappen maar hen had ik geblokkeerd. Na ruim 4 maanden na de klacht ingediend te hebben bij de instantie is de factuur met ruim de helft in mindering gebracht. Omdat het volledige bedrag nog niet overgemaakt was heb ik het resterende bedrag overgemaakt. Volledige bedrag werd teruggestort en nu 1e herinneren er staat 2de volledige bedrag binnen 10 werkdagen betalen