Online overstapservice van SNS verder ontwikkeld
Ingrid Zuurmond Expert Geld & VerzekeringGepubliceerd op:5 mei 2017
Stap in goede richting
Eind vorig jaar introduceerde SNS de mogelijkheid om digitaal over te stappen; het was én is nog steeds de enige bank waarbij de aanvraag voor de overstapservice volledig digitaal gaat, in plaats van via papier.
De Consumentenbond vond dit een goede stap, maar merkte op dat de overstapservice slechts een deel van het werk uit handen neemt; consumenten moeten nog steeds veel zelf doen.
Verder ontwikkeld
SNS liet de Consumentenbond destijds weten dat de bank nog andere ontwikkelingen op de planning had staan, zoals het overzetten van oude transacties en je adresboek. Nu is de bank dus alvast één van deze beloften nagekomen: overstappers kunnen hun adresboek van hun oude bank overzetten. De oude bank moet dan wel ABN Amro, ING of Rabobank zijn.
De Consumentenbond is ook met deze stap blij en hoopt dat er nog meer stappen volgen van SNS en dat ook andere banken overstappen makkelijker gaan maken. Makkelijker overstappen vergroot de concurrentie tussen banken.
Meer lezen: