icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Betaal niet voor Shoppendoejezo.com

Nieuws
|
Bij de Consumentenbond komen sinds een paar maanden tientallen klachten binnen over Shoppendoejezo.com dat telefonisch een abonnement aanbiedt voor kortingen bij webshops. Het bedrijf oefent flinke druk uit om mensen te laten betalen, terwijl er sprake is van een ongeldige overeenkomst. Update 20 november 2017:  betaal ook niet aan incassobureau Direct Solutions 
joyce donat

Joyce Donat   WoordvoerderGepubliceerd op:17 juli 2017

cadeau kortingen nieuws

Shoppendoejezo.com biedt een lidmaatschap aan waarmee consumenten kortingen kunnen krijgen op aankopen bij diverse webwinkels. Op de website wordt geschermd met namen van onder meer MediaMarkt, Bol.com, Zalando en Hema, maar het is onduidelijk wat de kortingen zijn.

Veel consumenten klagen dat ze na een vrij agressief verkooptelefoontje overstag gingen, maar binnen de bedenktermijn de aanmelding weer annuleerden. Desondanks krijgen zij een rekening toegestuurd. Die rekeningen variëren van €49,95 tot €195, waarbij ook direct met deurwaarders en bijkomende kosten wordt gedreigd.

Ongeldig

Consumenten hoeven echter niet te betalen, omdat de overeenkomsten ongeldig zijn. Shoppendoejezo.com vraagt namelijk geen handtekening van de consumenten, en dat is bij telefonische verkoop van een dienst wettelijk verplicht. De Consumentenbond raadt gedupeerden aan in geen geval te betalen, ook niet onder druk of protest. De ervaring leert dat het heel lastig is achteraf het geld weer terug te krijgen.

Update 20 november 2017:

Betaal niet aan incassobureau Direct Solutions 

De Consumentenbond ziet meldingen over incassobureau Direct Solutions dat namens Shoppendoejezo.com consumenten ten onrechte onder druk zet om te betalen. Het incassobureau belt consumenten op met de mededeling dat er een bedrag van zo'n €200 open staat, maar als ze  nog diezelfde dag betalen wordt het bedrag verlaagd naar €90.

Wanneer consumenten niet betalen, dreigt Direct solutions met een deurwaarder en dat de kosten kunnen oplopen tot €400. De Consumentenbond raadt aan om niet te betalen en te verwijzen naar de ongeldige overeenkomst.

Bekijk ook:

Nieuw & interessant

  • dropshipper-kwaliteit-kleding-1200x800px

    Bedonderd door een dropshipper

    Dropshippers zijn webwinkels zonder eigen voorraad. Ze laten producten rechtstreeks van de leverancier bezorgen. Meestal uit Azië. Daar zijn ze vaak niet duidelijk over en dat levert veel klachten op. Ook houden ze zich niet aan allerlei wettelijke regels.

  • Garantie bijkopen v2 1140x720

    Slechte voorlichting bij aankoop extra garantie

    Webwinkels bieden vaak extra garantie aan tijdens het koopproces. Maar ze geven daarbij geen uitleg over de bestaande wettelijke garantie. Hierdoor is voor consumenten niet duidelijk dat extra garantie vaak helemaal niet nodig is.

  • Datingsites en -apps

    Datingsites en -apps

    Wil je online daten, dan heb je keuze uit veel datingsites en -apps. Wij onderzochten de prijzen en mogelijkheden van 8 veelgebruikte diensten. En we vroegen ons panel naar hun ervaringen.
  • Pakket achterlaten bij deur v2
    Test

    Test problemen bij pakketbezorging

    Over pakketbezorging krijgen we regelmatig klachten. Vooral in de coronaperiode. Zijn er nu minder problemen? We vroegen het aan ruim 20.000 panelleden en analyseerden de klachten.