icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

VVV-kaart steeds minder waard

Nieuws|Vanaf november 2017 is de vertrouwde VVV-bon alleen nog verkrijgbaar als plastic cadeaukaart. Als je de kaart niet binnen 3 jaar besteedt, raak je (een deel van) je tegoed kwijt. Dit geldt niet voor je oude bonnen.

Nanni Tempelman

Nanni Tempelman , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:30 oktober 2017

vvv-bon-kaart

De plastic VVV Cadeaukaart vervangt de papieren VVV Cadeaubon en de VVV Giftcard. Wie nog oude bonnen of kaarten heeft, kan die nog gebruiken onder de oude voorwaarden. Voor de papieren VVV Cadeaubon betekent dit dat de bonnen onbeperkt besteedbaar blijven en voor de VVV Giftcard geldt dat de bestaande houdbaarheidstermijn van 5 jaar blijft gelden.

De nieuwe VVV Cadeaukaart heeft in principe een onbeperkte houdbaarheid, maar let op: vanaf het vierde jaar gaat er jaarlijks €6 van je tegoed af. Je kunt ook een verzoek tot terugbetaling van je tegoed indienen. Daarvoor betaal je dan €10 aan administratiekosten.

De VVV Cadeaukaart voldoet overigens wel aan de eisen van het Keurmerk Cadeaukaarten.

Lees meer over de geldigheid van cadeaubonnen

Nieuw & interessant

  • Artikel betaaltoeslagen online aankopen
    28 mrt.

    Betaaltoeslagen bij online aankopen

    Bedrijven mogen geen toeslagen meer rekenen voor betalingen met betaalpas, creditcard, overboeking en incasso. Voor andere betaalmiddelen wel.
  • rabo-safe2pay-eerste-indruk
    Eerste indruk  |  28 mrt.

    Rabo Safe2Pay

    Sinds kort kun je bij een aantal webwinkels betalen via Rabo Safe2Pay. Wij namen de betaaldienst onder de loep.
  • postbezorging-postnl
    26 mrt.

    Meeste klachten over PostNL

    Consumenten klagen bij ons het meeste over PostNL. Het aantal klachten verdubbelde zelfs in 2 jaar. Wat kun je doen als je de hele middag op je pakketje hebt zitten wachten?
  • postbezorging-postnl
    Nieuws  |  26 mrt.

    Consumentenbond wil gesprek met PostNL over klachten

    De Consumentenbond wil met PostNL in gesprek om te horen wat het bedrijf gaat doen om het enorme aantal klachten over pakketbezorging terug te dringen.