Voorbeeldbrief laatste kans tot kosteloos herstel of kosteloze vervanging
Heb je eerder gevraagd of de verkoper je kapotte product repareert of vervangt? Met onze voorbeeldbrief geef je de verkoper nog een laatste kans om het product kosteloos te repareren of te vervangen.
Stappenplan laatste verzoek voor reparatie of vervanging
Log in of word lid
- Log in met een lidmaatschap Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd en download de voorbeeldbrief.
- Heb je nog geen lidmaatschap Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd? Word lid.
Vul de gegevens in en verstuur de brief
- Vul de ontbrekende gegevens (geel gemarkeerd) in de brief.
- Maak een kopie van de brief en bewaar deze goed.
- Maak een kopie van belangrijke stukken. Denk aan:
- Bewijs van je aankoop (factuur, betaalbewijs of koopovereenkomst).
- Foto's van het kapotte product.
- Eerdere brief of mailwisseling met het bedrijf. - Stuur de brief met de kopieën naar het bedrijf. Per aangetekende en gewone post.
Oneens met de reactie?
Krijg je een reactie waar je het niet mee eens bent? Of kom je er met elkaar niet uit? Neem contact op met onze juridisch experts.
Laatste kans voor de verkoper
Heeft de verkoper niet gereageerd of je eerdere verzoek? Stuur hem dan een laatste kans om over te gaan tot kosteloze reparatie of vervanging. Het is belangrijk een duidelijke termijn te stellen.
Komt de verkoper zijn afspraak ook dan niet na? Dan kun je de overeenkomst ontbinden. Dat betekent dat je het product terugstuurt en je geld terugvraagt. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief ontbinding koopovereenkomst.
Lees meer over
Toch niet de juiste voorbeeldbrief? Gebruik onze keuzehulp.
