icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ga naar hoofdinhoud

Voorbeeldbrief laatste kans tot kosteloos herstel of kosteloze vervanging

Heb je eerder gevraagd of de verkoper je kapotte product repareert of vervangt? Met onze voorbeeldbrief geef je de verkoper nog een laatste kans om het product kosteloos te repareren of te vervangen.

Ontvang voorbeeldbrief

Stappenplan laatste verzoek voor reparatie of vervanging

 

Log in of word lid

  1. Log in met een lidmaatschap Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd en download de voorbeeldbrief.
  2. Heb je nog geen lidmaatschap Geld & Recht of Volledig & Vertrouwd? Word lid

Vul de gegevens in en verstuur de brief

  1. Vul de ontbrekende gegevens (geel gemarkeerd) in de brief.
  2. Maak een kopie van de brief en bewaar deze goed.
  3. Maak een kopie van belangrijke stukken. Denk aan:
    - Bewijs van je aankoop (factuur, betaalbewijs of koopovereenkomst).
    - Foto's van het kapotte product.
    - Eerdere brief of mailwisseling met het bedrijf.
  4. Stuur de brief met de kopieën naar het bedrijf. Per aangetekende en gewone post.

Oneens met de reactie?

Krijg je een reactie waar je het niet mee eens bent? Of kom je er met elkaar niet uit? Neem contact op met onze juridisch experts.

 

Laatste kans voor de verkoper

Heeft de verkoper niet gereageerd of je eerdere verzoek? Stuur hem dan een laatste kans om over te gaan tot kosteloze reparatie of vervanging. Het is belangrijk een duidelijke termijn te stellen.

Komt de verkoper zijn afspraak ook dan niet na? Dan kun je de overeenkomst ontbinden. Dat betekent dat je het product terugstuurt en je geld terugvraagt. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief ontbinding koopovereenkomst.

 

Lees meer over

Marco_van_t_Woud_280x280px
Heb je eerder gevraagd of de verkoper je product repareert of vervangt? Met onze voorbeeldbrief geef je de verkoper nog een laatste kans.
Marco van 't Woudt, Expert Recht

Jaarlijks geven wij 70.000 leden persoonlijk juridisch advies of financiële tips.
We zijn 100% onafhankelijk en komen al sinds 1953 op voor de belangen van consumenten.