icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Je thuis toekomstbestendig maken?|

Bestel het boek Prettig blijven wonen.

Prettig blijven wonen 45x45

Meld ervaringen met slechte bankpas!

Nieuws | Bijna 500 consumenten hebben al melding gemaakt van een bankpas die te vaak hapert of snel kapot gaat. Met name bij NS-kaartjesautomaten laten de pasjes het vaak afweten. Consumenten die ook ervaringen hebben met een bankpas die slecht functioneert kunnen nog tot 1 april hun melding achterlaten op het meldpunt Bankpassen van de Consumentenbond.

Gepubliceerd op:  10 maart 2010


Gammele bankpassen zijn een grote bron van ergernis voor consumenten. De Consumentenbond ontvangt dagelijks meldingen over slecht functionerende passen. De signalen uit het meldpunt Bankpassen moeten een beter beeld opleveren van de meest voorkomende problemen. Ook wil de bond weten welke banken er in positieve of negatieve zin uit springen en hoe zij omgaan met passen die slecht functioneren.

Kosten nieuwe pas

Banken hanteren een verschillend beleid als een pas eerder dan de verwachte einddatum kapot gaat. ING brengt €7,50 in rekening, Fortis en ABN Amro doen dat alleen als een bankpas twee keer in één jaar tijd kapot gaat. De Consumentenbond vindt dat alle banken een pas met een kapotte magneetstrip of chip kosteloos moeten vervangen als de klant hier zorgvuldig mee om is gegaan.