icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid, snelheid en om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

Consumentenbond.nl

Inloggen

Vul een geldig e-mailadres in

Vul een wachtwoord in

Nieuw Europees webwinkelkeurmerk gelanceerd

Nieuws|Webwinkels die het keurmerk Thuiswinkel Waarborg hebben, mogen sinds 30 september 2015 ook een Europees keurmerk voeren. Dit nieuwe webwinkelkeurmerk heeft de naam: E-commerce Europe Trustmark. Bekijk op de website van het keurmerk of een webwinkel lid is, dit om te voorkomen dat het een nepshop betreft.

Bert Quist

Bert Quist , Expert Geld & Privacy Gepubliceerd op:19 oktober 2015


Waar staat het keurmerk voor?

Het keurmerk E-commerce Europe Trustmark is ontwikkeld voor het vergroten van het consumentenvertrouwen in kopen over de grens. In tegenstelling tot het keurmerk Thuiswinkel Waarborg is de Consumentenbond niet betrokken bij dit keurmerk.

De toegevoegde waarde van het keurmerk is de mogelijkheid om een geschil met een aangesloten, buitenlandse webwinkel, voor te leggen aan E-commerce Europe voor advies wat je zelf kunt doen. Dit is een beperkte service in vergelijking met de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel die we in Nederland hebben. Een alternatief voor het advies van E-commerce Europe is om je geschil met de buitenlandse webwinkel voor te leggen aan het Europees Consumenten Centrum (afgekort ECC).

Buitenlandse webwinkels

Naast de webwinkels van Thuiswinkel.org zijn er duizenden andere buitenlandse webwinkels die het keurmerk mogen voeren. Lees meer over je rechten en onze tips over buitenlandse webwinkels.

Lees ook:

Bron: Thuiswinkel.org

Nieuw & interessant

  • Webwinkel Neckermann
    Nieuws  |  7 okt.

    Klachtenstroom webwinkel Neckermann baart zorgen

    Het aantal klachten over webwinkel Neckermann.com blijft toenemen. Het afgelopen jaar ontving de Consumentenbond ruim 600 klachten. Van beloftes tot beterschap van Neckermann is weinig terecht gekomen.
  • Callcentremedewerkers
    Test  |  24 sep.

    Klantenservices webwinkels slecht bereikbaar

    Online shoppen: hartstikke makkelijk zolang alles goed gaat. Maar als je een probleem hebt is het vooral telefonisch vaak een crime om een medewerker te spreken te krijgen.
  • 23 sep.

    Lijst onbetrouwbare webwinkels

    Begin 2018 deed de Consumentenbond onderzoek naar nepwebwinkels. Wij legden een lijst van 2000 foute webwinkels aan. Een groot aantal is offline gehaald.
  • facebook-advertenties
    22 aug.

    Bedrijven overtreden op grote schaal privacywet

    Veel bedrijven delen ongevraagd klantgegevens met Facebook om zo gericht te kunnen adverteren. De Consumentenbond sprak 17 bedrijven hierop aan.