icon-menulogo_footerpredssymbol-afradersymbol-bestekoopsymbol-besteuittest
Maak gratis kennisInloggen
Maak gratis kennisInloggen

Rabo-klant moet pinblokkade zelf opheffen

Nieuws | Klanten van de Rabobank die buiten Europa willen pinnen moeten dat binnenkort zelf aangeven. Om te voorkomen dat pinpasfraudeurs rekeningen plunderen, blokkeert de Rabobank vanaf 1 juni namelijk standaard de pinmogelijkheid van zijn klanten buiten Europa. De bank zorgt er wel voor dat de blokkade via internet en telefonisch op elk moment opgeheven kan worden.
Ingrid Zuurmond

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  8 mei 2012


De Consumentenbond vindt het jammer dat de consument actie moet ondernemen om de blokkade op te heffen. Dat geldt overigens niet voor klanten:

  • met een Rabo RiantPakket;
  • die hun betaalpas in de laatste twee jaar hebben gebruikt buiten Europa;
  • met een zakelijke pas.

De Consumentenbond hamert erop dat, om de overlast tot een minimum te beperken, klanten van de Rabobank goed geïnformeerd worden.

Fraude met bankpasjes levert de consument ongemak op en kost de banken veel geld: €38,9 miljoen in 2011. Ongeveer 24.000 klanten van de Rabobank werden vorig jaar het slachtoffer van het zogenoemde skimmen. Met de nu aangekondigde stap beperkt de Rabobank deze problemen.

Nieuwste artikelen