icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Rabo-klant moet pinblokkade zelf opheffen

Nieuws
|
Klanten van de Rabobank die buiten Europa willen pinnen moeten dat binnenkort zelf aangeven. Om te voorkomen dat pinpasfraudeurs rekeningen plunderen, blokkeert de Rabobank vanaf 1 juni namelijk standaard de pinmogelijkheid van zijn klanten buiten Europa. De bank zorgt er wel voor dat de blokkade via internet en telefonisch op elk moment opgeheven kan worden.
Ingrid Zuurmond

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op: 8 mei 2012

De Consumentenbond vindt het jammer dat de consument actie moet ondernemen om de blokkade op te heffen. Dat geldt overigens niet voor klanten:

  • met een Rabo RiantPakket;
  • die hun betaalpas in de laatste twee jaar hebben gebruikt buiten Europa;
  • met een zakelijke pas.

De Consumentenbond hamert erop dat, om de overlast tot een minimum te beperken, klanten van de Rabobank goed geïnformeerd worden.

Fraude met bankpasjes levert de consument ongemak op en kost de banken veel geld: €38,9 miljoen in 2011. Ongeveer 24.000 klanten van de Rabobank werden vorig jaar het slachtoffer van het zogenoemde skimmen. Met de nu aangekondigde stap beperkt de Rabobank deze problemen.

Vond je dit artikel interessant?

Blijf per e-mail op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
We gaan zorgvuldig om met je gegevens. Ben je ingelogd op onze website en heb je de personalisatie cookies geaccepteerd? Dan combineren we je klikgedrag met je persoonlijke gegevens. Zo ontvang je e-mails die zijn afgestemd op jouw interesses. Afmelden kan altijd. Lees ook onze privacyverklaring.

Vergelijk betaalrekeningen