icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Gemiddeld 4% fooi in horeca

Nieuws|Nederlanders geven gemiddeld 4% fooi in horecagelegenheden. Dat blijkt uit een peiling van ING onder ruim 76.000 mensen.

Ingrid Zuurmond

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:4 februari 2011


De meeste ondervraagden (86%) geven een fooi als ze tevreden zijn over een restaurant, meestal gaat het om een extraatje van twee tot tien procent. Kappers krijgen slechts van een kwart van de ondervraagden een fooi. Taxichauffeurs van ruim de helft. ING noemt dit opvallend, omdat de meeste mensen hun kapper meestal een paar weken of maanden later opnieuw bezoeken, terwijl ze die ene taxichauffeur waarschijnlijk nooit meer zien. Een verklaring zoekt de bank in de betaalmethode. Een taxi reken je vaak cash af, de kapper met pin.

Nieuwste artikelen

Nieuw & interessant

  • dyme-app
    Eerste indruk  |  18 feb.

    Dyme

    Dyme is een app die je vaste lasten inzichtelijk maakt en waarmee je abonnementen kunt opzeggen of kan overstappen. Wij proberen het voor je uit.
  • budgetteren-voordeelverpakkingen-1200x800
    3 aug.

    Voordeelverpakkingen

    Groter is beter, zou je denken, maar uit ons onderzoek blijkt dat niet altijd op te gaan. Meestal ben je goedkoper uit als je een voordeelverpakking koopt.
  • betaalrekening-rekeningafschrift-bewaren
    Nieuws  |  9 mei.

    Meerderheid bewaart rekeningafschriften

    De Consumentenbond vroeg recent aan online panelleden of ze hun digitale of papieren bankafschriften ten minste 5 jaar bewaren.
  • geldzaken = makkelijk

    Boek: Geldzaken = makkelijk

    In 90 vragen en antwoorden bespreken we belangrijke financiĆ«le kwesties. Van huis en hypotheek tot verzekeringen en besparen op je vaste lasten. Met duidelijke voorbeelden en praktische tips, zodat je direct aan de slag kunt.