icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Gemiddeld 4% fooi in horeca

Nieuws|Nederlanders geven gemiddeld 4% fooi in horecagelegenheden. Dat blijkt uit een peiling van ING onder ruim 76.000 mensen.

Ingrid Zuurmond

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:4 februari 2011


De meeste ondervraagden (86%) geven een fooi als ze tevreden zijn over een restaurant, meestal gaat het om een extraatje van twee tot tien procent. Kappers krijgen slechts van een kwart van de ondervraagden een fooi. Taxichauffeurs van ruim de helft. ING noemt dit opvallend, omdat de meeste mensen hun kapper meestal een paar weken of maanden later opnieuw bezoeken, terwijl ze die ene taxichauffeur waarschijnlijk nooit meer zien. Een verklaring zoekt de bank in de betaalmethode. Een taxi reken je vaak cash af, de kapper met pin.

Nieuw & interessant

  • hotel-laagsteprjisgarantie
    Nieuws  |  27 feb.

    Kamer via hotel vaak goedkoper dan via boekingssite

    Consumenten die zoeken naar een goedkope hotelkamer doen er goed aan om verder te kijken dan boekingsites. Hotels bieden hun kamers regelmatig goedkoper aan via hun eigen site. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
  • parkeer apps artikel
    15 mei.

    Parkeerapps

    Met een parkeerapp op je smartphone kun je in veel gemeenten betalen. Dat is een gemakkelijk alternatief voor de parkeerautomaat. Dit zijn de voordelen, nadelen en de beste parkeerapps.
  • dyme-app
    Eerste indruk  |  29 mrt.

    Dyme

    Dyme is een app die je vaste lasten inzichtelijk maakt en waarmee je abonnementen kunt opzeggen of overstappen. Lees de update.
  • budgetteren-voordeelverpakkingen-1200x800
    3 aug.

    Voordeelverpakkingen

    Groter is beter, zou je denken, maar uit ons onderzoek blijkt dat niet altijd op te gaan. Meestal ben je goedkoper uit als je een voordeelverpakking koopt.