Gemiddeld 4% fooi in horeca
Nieuws|Nederlanders geven gemiddeld 4% fooi in horecagelegenheden. Dat blijkt uit een peiling van ING onder ruim 76.000 mensen.

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:4 februari 2011
De meeste ondervraagden (86%) geven een fooi als ze tevreden zijn over een restaurant, meestal gaat het om een extraatje van twee tot tien procent. Kappers krijgen slechts van een kwart van de ondervraagden een fooi. Taxichauffeurs van ruim de helft. ING noemt dit opvallend, omdat de meeste mensen hun kapper meestal een paar weken of maanden later opnieuw bezoeken, terwijl ze die ene taxichauffeur waarschijnlijk nooit meer zien. Een verklaring zoekt de bank in de betaalmethode. Een taxi reken je vaak cash af, de kapper met pin.
Nieuw & interessant
- Nieuws | 24 okt.
Veel verkeerd geprijsde artikelen in supermarkt
Gemiddeld 1 op de 8 producten in de supermarkt heeft bij de kassa een andere prijs dan in de winkel. Dit blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond. Jumbo en Albert Heijn spanden de kroon: 22% van de artikelen waren fout geprijsd. - Nieuws | 25 aug.
Prijsverschil tussen A-merk en huismerk steeds groter
Het prijsverschil tussen A-merken en huismerken groeit. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Was het verschil in 2014 nog 24%, nu zijn huismerkartikelen gemiddeld 45% goedkoper, met uitschieters tot bijna 80%. - Nieuws | 27 feb.
Kamer via hotel vaak goedkoper dan via boekingssite
Consumenten die zoeken naar een goedkope hotelkamer doen er goed aan om verder te kijken dan boekingsites. Hotels bieden hun kamers regelmatig goedkoper aan via hun eigen site. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. - 15 mei.
Parkeerapps
Met een parkeerapp op je smartphone kun je in veel gemeenten betalen. Dat is een gemakkelijk alternatief voor de parkeerautomaat. Dit zijn de voordelen, nadelen en de beste parkeerapps.