icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Einde aan dure telefoontjes naar klantenservice

Nieuws|De rechten van consumenten worden vanaf 13 juni verbeterd. Vanaf dat moment is namelijk de Europese Richtlijn Consumentenrechten ook in Nederland van kracht.

Ingrid Zuurmond

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:21 maart 2014


Naast allerlei verbeteringen voor consumentenrechten op het gebied van koop op afstand (via internet en telefonisch) en verkoop aan de deur, mogen bedrijven ook geen geld meer vragen voor een klantenservicenummer. De nieuwe regel geldt alleen voor bestaande klanten. Als deze telefonisch contact opnemen over hun overeenkomst, dan mag dit niet meer kosten dan het lokale tarief.

Voor nieuwe klanten bestaat wel nog steeds de kans dat ze een duur 0900-nummer moeten bellen. Soms is er echter een goedkoper alternatief voor een 0900-nummer.

Nieuw & interessant

  • parkeer apps artikel
    Test  |  15 mei.

    Parkeerapps

    Met een parkeerapp op je smartphone kun je in veel gemeenten betalen. Dat is een gemakkelijk alternatief voor de parkeerautomaat. Dit zijn de voordelen, nadelen en de beste parkeerapps.
  • dyme-app
    Eerste indruk  |  29 mrt.

    Dyme

    Dyme is een app die je vaste lasten inzichtelijk maakt en waarmee je abonnementen kunt opzeggen of overstappen. Lees de update.
  • contactloos-betalen-belasting
    5 nov.

    Eindejaarstips 2018

    Specifieke tips voor november en december 2018 om op een vrij eenvoudige manier belasting te besparen of toeslagen veilig te stellen.
  • budgetteren-voordeelverpakkingen-1200x800
    3 aug.

    Voordeelverpakkingen

    Groter is beter, zou je denken, maar uit ons onderzoek blijkt dat niet altijd op te gaan. Meestal ben je goedkoper uit als je een voordeelverpakking koopt.