icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis

icoon nieuw huis

Einde aan dure telefoontjes naar klantenservice

Nieuws | De rechten van consumenten worden vanaf 13 juni verbeterd. Vanaf dat moment is namelijk de Europese Richtlijn Consumentenrechten ook in Nederland van kracht.
Ingrid Zuurmond

Expert Geld & Verzekering

Gepubliceerd op:  21 maart 2014


Naast allerlei verbeteringen voor consumentenrechten op het gebied van koop op afstand (via internet en telefonisch) en verkoop aan de deur, mogen bedrijven ook geen geld meer vragen voor een klantenservicenummer. De nieuwe regel geldt alleen voor bestaande klanten. Als deze telefonisch contact opnemen over hun overeenkomst, dan mag dit niet meer kosten dan het lokale tarief.

Voor nieuwe klanten bestaat wel nog steeds de kans dat ze een duur 0900-nummer moeten bellen. Soms is er echter een goedkoper alternatief voor een 0900-nummer.

Nieuwste artikelen

Nieuw & interessant

  • Digidwang-ongewenst
    Nieuws  |  22 jun.

    Pas op met All Great Dealz

    De Consumentenbond ziet veel klachten over All Great Dealz, een bedrijf dat telefonisch kortingsvouchers voor vliegreizen en hotelovernachtingen verkoopt. Het bedrijf is volgens gedupeerden niet duidelijk over de annuleringsmogelijkheden en beweert retourzendingen niet of beschadigd te hebben ontvangen.
      39 reacties
  • werkzorgberekenaar2
    Eerste indruk  |  19 jun.

    WerkZorgBerekenaar

    De WerkZorgBerekenaar berekent eenvoudig de financiële gevolgen van een verandering in jouw werk-zorgverdeling. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je een dag minder gaat werken en voor de kinderen zorgt? Deze tool berekent het voor je.
  • betaalrekeningen-nieuws
    Nieuws  |  15 mei.

    Datahandelaren gaan consumenten beter informeren

    De Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) komt met een stappenplan om consumenten te helpen bij het opvragen en corrigeren van de gegevens die dit soort bureaus over hen verzamelen. Dit gebeurt op aandringen van de Consumentenbond.
      1 reactie
  • geldzaken = makkelijk

    Boek: Geldzaken = makkelijk

    In 90 vragen en antwoorden bespreken we belangrijke financiële kwesties. Van huis en hypotheek tot verzekeringen en besparen op je vaste lasten. Met duidelijke voorbeelden en praktische tips, zodat je direct aan de slag kunt.