icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Einde aan dure telefoontjes naar klantenservice

Nieuws|De rechten van consumenten worden vanaf 13 juni verbeterd. Vanaf dat moment is namelijk de Europese Richtlijn Consumentenrechten ook in Nederland van kracht.

Ingrid Zuurmond

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:21 maart 2014


Naast allerlei verbeteringen voor consumentenrechten op het gebied van koop op afstand (via internet en telefonisch) en verkoop aan de deur, mogen bedrijven ook geen geld meer vragen voor een klantenservicenummer. De nieuwe regel geldt alleen voor bestaande klanten. Als deze telefonisch contact opnemen over hun overeenkomst, dan mag dit niet meer kosten dan het lokale tarief.

Voor nieuwe klanten bestaat wel nog steeds de kans dat ze een duur 0900-nummer moeten bellen. Soms is er echter een goedkoper alternatief voor een 0900-nummer.

Nieuwste artikelen

Nieuw & interessant

  • dyme-app
    Eerste indruk  |  18 feb.

    Dyme

    Dyme is een app die je vaste lasten inzichtelijk maakt en waarmee je abonnementen kunt opzeggen of kan overstappen. Wij proberen het voor je uit.
  • budgetteren-voordeelverpakkingen-1200x800
    3 aug.

    Voordeelverpakkingen

    Groter is beter, zou je denken, maar uit ons onderzoek blijkt dat niet altijd op te gaan. Meestal ben je goedkoper uit als je een voordeelverpakking koopt.
  • betaalrekening-rekeningafschrift-bewaren
    Nieuws  |  9 mei.

    Meerderheid bewaart rekeningafschriften

    De Consumentenbond vroeg recent aan online panelleden of ze hun digitale of papieren bankafschriften ten minste 5 jaar bewaren.
  • geldzaken = makkelijk

    Boek: Geldzaken = makkelijk

    In 90 vragen en antwoorden bespreken we belangrijke financiĆ«le kwesties. Van huis en hypotheek tot verzekeringen en besparen op je vaste lasten. Met duidelijke voorbeelden en praktische tips, zodat je direct aan de slag kunt.