! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Einde aan dure telefoontjes naar klantenservice

Nieuws|De rechten van consumenten worden vanaf 13 juni verbeterd. Vanaf dat moment is namelijk de Europese Richtlijn Consumentenrechten ook in Nederland van kracht.

Ingrid Zuurmond

Ingrid Zuurmond , Expert Geld & Verzekering Gepubliceerd op:21 maart 2014


Naast allerlei verbeteringen voor consumentenrechten op het gebied van koop op afstand (via internet en telefonisch) en verkoop aan de deur, mogen bedrijven ook geen geld meer vragen voor een klantenservicenummer. De nieuwe regel geldt alleen voor bestaande klanten. Als deze telefonisch contact opnemen over hun overeenkomst, dan mag dit niet meer kosten dan het lokale tarief.

Voor nieuwe klanten bestaat wel nog steeds de kans dat ze een duur 0900-nummer moeten bellen. Soms is er echter een goedkoper alternatief voor een 0900-nummer.

Nieuw & interessant

  • Supermarkt_kassa
    Nieuws | 24 okt.

    Veel verkeerd geprijsde artikelen in supermarkt

    Gemiddeld 1 op de 8 producten in de supermarkt heeft bij de kassa een andere prijs dan in de winkel. Dit blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond. Jumbo en Albert Heijn spanden de kroon: 22% van de artikelen waren fout geprijsd.
  • Prijspeiling supermarkten
    Nieuws | 25 aug.

    Prijsverschil tussen A-merk en huismerk steeds groter

    Het prijsverschil tussen A-merken en huismerken groeit. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Was het verschil in 2014 nog 24%, nu zijn huismerkartikelen gemiddeld 45% goedkoper, met uitschieters tot bijna 80%.
  • hotel-laagsteprjisgarantie
    Nieuws | 27 feb.

    Kamer via hotel vaak goedkoper dan via boekingssite

    Consumenten die zoeken naar een goedkope hotelkamer doen er goed aan om verder te kijken dan boekingsites. Hotels bieden hun kamers regelmatig goedkoper aan via hun eigen site. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
  • parkeer apps artikel
    15 mei.

    Parkeerapps

    Met een parkeerapp op je smartphone kun je in veel gemeenten betalen. Dat is een gemakkelijk alternatief voor de parkeerautomaat. Dit zijn de voordelen, nadelen en de beste parkeerapps.