icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Bekijk de Vlucht Claim Service |

Compensatie tot €600 per persoon

VluchtClaimService

Archief campingbedje

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Campingbedjes.


2017

13 september 2017

Accessoires voor een campingbedje

Vraag welke accessoires standaard worden meegeleverd wanneer je een campingbedje aanschaft. Een aantal accessoires kun je erbij kopen. Maar niet alle accessoires heb je echt nodig. Sommige accessoires kunnen zelfs onveilig zijn voor je kind.

13 september 2017

Veiligheid van een campingbedje

Zoals bij iedere aanschaf voor je kind staat veiligheid voorop. Let altijd op een aantal zaken voordat je een bedje koopt.

12 september 2017

Klacht voorleggen aan Geschillencommissie

Heb je een verkoper in gebreke gesteld per brief en na 4 weken nog geen reactie ontvangen? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

12 september 2017

Klacht kenbaar maken bij verkoper van campingbedje

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

12 september 2017

Klachtenbrief schrijven aan verkoper van campingbedje

Heb je een klacht over een winkel of bedrijf en ben je er in een eventueel gesprek niet uitgekomen? Stel dan in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

12 september 2017

Je rechten als je een campingbedje online koopt

Als je een aankoop via internet of telefonisch (koop op afstand) hebt gedaan, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Als je spijt krijgt van je aankoop kun je die binnen deze termijn zonder opgaaf van reden ongedaan maken.

12 september 2017

Problemen na het kopen van een campingbedje online

Deze tips en voorbeeldbrieven helpen je op weg bij klachten na een aankoop via internet of aan de deur.

12 september 2017

Levertijd van campingbedje

Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.

12 september 2017

Campingbedje kopen op afbetaling

Bij een koop op afbetaling, betaal je het product (in termijnen) later dan het moment dat je het product ontvangt. Een verkoper mag hier maximaal 14% rente voor in rekening brengen.

12 september 2017

Campingbedje retourneren of ruilen

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

12 september 2017

Verkoper legt schuld voor kapotte campingbedje bij jou

Je aankoop gaat kapot en de verkoper zegt dat het je eigen schuld is. Moet jij dan bewijzen dat je het product normaal hebt gebruikt?

12 september 2017

Reparatie campingbedje duurt lang

Een reparatie moet binnen een redelijke termijn plaatsvinden. Geef de verkoper een termijn van bijvoorbeeld 3 weken waarbinnen je product gerepareerd moet zijn.

12 september 2017

Campingbedje kapot, winkel failliet gaan

Wat kun je doen als een product kapot gaat, maar de winkelier is failliet gegaan? Dat hangt af van of er nog garantie opzit.

12 september 2017

Garantie op campingbedje zonder kassabon

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht, bijvoorbeeld door een bankafschrift of door een verklaring van een winkelmedewerker.

12 september 2017

Extra garantie bijkopen op campingbedje

Denk goed na voordat je in de winkel extra garantie bijkoopt: vaak betaal je voor iets waar je wettelijk gezien al recht op hebt. Ook worden schades vaak al door andere verzekeringen gedekt, bijvoorbeeld door je inboedel- of reisverzekering.

12 september 2017

Garantie op campingbedje buiten garantietermijn

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht op een goed werkend product. Wel moet je kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld kapot is gegaan.

12 september 2017

Garantie op campingbedje binnen garantietermijn

Gaat een product gedurende de garantieperiode kapot, dan heb je recht op garantie: de verkoper of fabrikant moet het product repareren of vervangen.

Nieuws | 11 september 2017

Helft geteste campingbedjes gaat kapot

We hebben 12 campingbedjes uitgebreid in ons lab getest. Maar liefst de helft is op 1 of meer onderdelen kapot gegaan. Ook voldoen sommige bedjes niet aan de veiligheidsnormen.

4 september 2017

Extra matras: extra risico

Een extra matras in het campingbed omdat het originele nogal dun is? Wij raden het af, zeker voor baby's. Een extra matras brengt namelijk extra veiligheidsrisico's met zich mee.

31 augustus 2017

Hoe wij campingbedjes testen

Wij hebben campingbedjes getest van 12 merken. Ze zijn getest in samenwerking met onze Europese collega’s. Lees hoe wij de bedjes hebben getest en hoe we tot onze testresultaten zijn gekomen.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in