icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Klacht over je reisverzekeraar

Heb je een geschil met je reisverzekeraar? Bijvoorbeeld over de uitkering van zoekgeraakte of beschadigde bagage. Probeer er dan samen uit te komen. Wij zetten op een rij wat je kunt doen om tot een oplossing te komen.
Priscilla Blok

Priscilla Blok , Expert Geld & Verzekeren Bijgewerkt op: 29 maart 2022

Stappenplan reisverzekering

Je sluit een reisverzekering af om risico’s af te dekken, zodat je gerust op vakantie kunt gaan. Je wilt natuurlijk onbezorgd genieten van je vakantie, maar onverwachte situaties kunnen zich altijd voordoen. Denk bijvoorbeeld aan diefstal en zelfs een pandemie op wereldwijde schaal is niet langer ondenkbaar. 

Bij problemen wil je dan terugvallen op je reisverzekeraar. Helaas verloopt dit niet altijd vlekkeloos. Heb jij problemen met je reisverzekeraar? Check dan ons stappenplan en kom in actie. 

Stappenplan

Andere opties

  • Stuur een kopie van je klacht naar het Meldpunt Financiële Markten van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). De AFM bemiddelt niet in jouw klacht en beoordeelt ook niet of de klacht terecht is. De AFM kan wel een onderzoek starten als zij vermoedt dat de verzekeraar regels overtreedt.
  • Maak je klacht openbaar op Klachtenkompas.nl. Een initiatief van de Consumentenbond. 
  • Met het lidmaatschap Geld & Recht van de Consumentenbond helpen we jou met financiële tips en ijzersterk juridisch advies. Je krijgt voor €7,50 per maand direct en onbeperkt toegang tot onze diensten, zoals onze handige voorbeeldbrieven.

Schrijf je in voor onze gratis e-mails

Blijf op de hoogte van nieuws, acties en tips. Zo bespaar je geld, voorkom je een miskoop én weet je wat jouw rechten zijn als consument.
In onze privacyverklaring lees je hoe we omgaan met je persoonsgegevens en e-mails voor je personaliseren. Afmelden kan altijd.