icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Genomineerd voor Website van het Jaar |

Wij gaan ervoor. Jij ook? Stem meteen

website van het jaar 2017

Archief Stoomstrijkijzers

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Stoomstrijkijzers.


2017

20 april 2017

Stoomstrijkijzer of stoomgenerator?

Om je wasgoed kreukvrij te krijgen, kun je zowel een stoomstrijkijzer als een stoomgenerator gebruiken. Ontdek welk apparaat het meest geschikt is voor jouw huishouden. 

18 april 2017

Problemen met je strijkijzer

Je strijkijzer werkt niet (goed) meer! Wat kan er aan de hand zijn en hoe kun je het probleem verhelpen?

21 februari 2017

Huishoudbeurs 2017

De Consumentenbond bezocht de Huishoudbeurs 2017. Welke handige nieuwe producten zijn er dit jaar te vinden?

2016

Nieuws | 22 december 2016

Strijken zonder temperatuur in te stellen

Van alle strijkijzers en stoomgeneratoren die in 2016 getest zijn, heeft maar liefst de helft geen thermostaat meer om de temperatuur mee in te stellen. Zo strijk je elke stof met dezelfde temperatuur gemakkelijk kreukvrij.

10 mei 2016

Strijken met stoom

Een strijksysteem werkt het beste met stoom. Maar hoe werkt een strijkijzer?

10 mei 2016

Hoe wij stoomstrijkijzers testen

Lees hoe wij de verschillende stoomstrijkijzers vergelijken en tot onze testresultaten komen.

28 april 2016

Ik zag een aanbieding met 'zolang de voorraad strekt', maar deze was op de dag zelf al uitverkocht. Mag dat?

Nee, het is misleidend wanneer een winkelier je lokt met producten die hij niet in huis heeft.

28 april 2016
28 april 2016

Hoe kan ik het beste klagen bij de verkoper?

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

28 april 2016

Hoe schrijf ik een klachtenbrief aan de verkoper?

Ben je in een gesprek met de verkoper niet uitgekomen? Of heb je besloten meteen een brief te schrijven? Stel dan in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

28 april 2016

De Geschillencommissie

Heb je na vier weken nog geen reactie ontvangen op jouw brief? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

28 april 2016

Ik heb mijn stoomstrijkijzer in reparatie bij een bedrijf dat opeens failliet is. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de curator die het faillissement van het bedrijf afhandelt.

28 april 2016
28 april 2016

Ik heb een stoomstrijkijzer bij een bedrijf gekocht en (aan)betaald, nu is het bedrijf failliet. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de curator die het faillissement van het bedrijf afhandelt.

28 april 2016

Ik heb spijt van mijn aankoop. Wat kan ik het beste doen?

Wettelijk niet zo veel: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er met hem uit komt.

28 april 2016

Ik heb via internet een stoomstrijkijzer in het buitenland gekocht. Wat kan ik doen als het product kapot gaat?

Je moet telefonisch of per e-mail contact opnemen met de verkoper in het buitenland.

28 april 2016

Wat zijn mijn rechten als ik een stoomstrijkijzer online koop?

Bij een online of telefonische aankoop (koop op afstand) geldt sinds 13 juni 2014 een langere bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen.

28 april 2016

Ik heb een stoomstrijkijzer gekocht. Is het verstandig om hier nog extra garantie bij te kopen?

In sommige winkels is het mogelijk om garantie bij te kopen. De verkoper of fabrikant biedt dan zelf extra garantie aan of brengt dit onder bij een verzekeringsmaatschappij (verzekerde garantie).

28 april 2016

De reparatie van mijn stoomstrijkijzer duurt erg lang. Wat kan ik doen?

Geef de verkoper een termijn van bijvoorbeeld 3 weken waarbinnen het huishoudelijke apparaat gerepareerd moet zijn; 3 weken is vaak redelijk.

28 april 2016

Ik heb een stoomstrijkijzer die kapot is gegaan en de garantietermijn is net verstreken. Wat kan ik doen?

Ga terug naar de verkoper en spreek hem aan op grond van zijn wettelijke verplichting een goed (deugdelijk) product te leveren.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in