Test boodschappen bezorgen
Evelien Mansens Expert online kopenGepubliceerd op:25 augustus 2020
Panelbeoordeling bezorgdiensten supermarkten
Wij zijn er bijna..
3 highlights uit de test
- 1Geen boodschappen sjouwen
Veel leden van ons panel laten boodschappen bezorgen omdat ze dan niet zelf hoeven sjouwen. Ook thuisblijven en drukte vermijden noemen ze vaak als reden.
- 2Bezorgkosten verschillen nogal
Er zijn supermarkten waarbij je niets hoeft te betalen voor de bezorging. Bij andere kunnen de bezorgkosten oplopen tot €13,50. Ook het minimumbestelbedrag verschilt per supermarkt en ligt tussen €0 en €70.
- 3De meeste klanten zijn erg tevreden
De diensten die wij onderzochten krijgen allemaal een hoog cijfer van ons panel. Maar er gaat ook wel eens wat mis. De meeste klachten gaan over ontbrekende producten of de levering van verkeerde of beschadigde producten. Gelukkig worden de klachten meestal naar tevredenheid opgelost.
Welke bezorgdiensten hebben we getest?
- Albert Heijn
- Coop
- Deen
- Dekamarkt
- Ekoplaza
- Hoogvliet
- Jumbo
- Picnic
- Plus
- Poiesz
- Spar
Conclusie
Uit de enquête onder ruim 12.000 panelleden blijkt dat de ondervraagden heel tevreden zijn met de bezorgdienst van hun supermarkt. Ruim 2000 leden laten regelmatig hun boodschappen bezorgen. Zij geven de bezorgdiensten gemiddeld een hoog cijfer. Eén bezorgdienst scoort op bijna alle aspecten het beste.
Ondanks de hoge tevredenheid gaat er ook wel eens wat mis. Dit gebeurt bij alle bezorgdiensten ongeveer even vaak.
Benieuwd naar de testresultaten?
Word lid en krijg direct toegang tot alle testresultaten van onze experts.
Nieuw & interessant
- 7 mrt.
Nieuwe regels moeten online platforms veiliger maken
Onlineplatforms moeten beter omgaan met jouw meldingen over illegale zaken op het platform. Zij moeten vanaf nu voldoen aan de Digital Services Act (DSA). - 22 feb.
Webwinkels zonder achteraf betalen
Koop je iets online, dan moet je de optie krijgen om minstens de helft van het aankoopbedrag pas bij levering te betalen. Toch blijkt dat achteraf betalen bij een kwart van de onderzochte webwinkels niet mogelijk is. - 14 dec.
Webwinkels verplichten account onnodig
Bij 20 van de 100 grootste webwinkels is een gebruikersaccount verplicht voor elke klant, terwijl we daar geen goede reden voor zien. Het gaat om de grootste webshops. De accountdwang is irritant en niet zonder gevaar. - Nieuws | 24 nov.
Problemen met achteraf betalen via Klarna en Riverty
De Consumentenbond krijgt meldingen van consumenten die problemen ondervinden na het achteraf betalen van rekeningen via betaaldiensten Klarna en Riverty. De Consumentenbond heeft de betaaldiensten aangesproken.