Geen Gedoe Garantie
Onze campagne zit erop. Door de steun van vele consumenten sloten ruim 300 bedrijven zich aan en beloofden ze garantie zonder gedoe. Daarmee is de campagne een succes!
Garantiechecker
Je hebt vaker recht op garantie dan je denkt. Check met onze garantiechecker wat je garantierecht is.
Meld je klacht
Heb je een klacht? Meld deze direct op Klachtenkompas. Zo heb je een grotere kans op een oplossing.
Haal je recht
Meer informatie over je rechten als consument en welke acties je kunt ondernemen?
Welke bedrijven beloven geen gedoe?
Laptop stuk en van het kastje naar de muur gestuurd? Samen met Thuiswinkel.org lanceerden we de campagne Geen Gedoe Garantie. Ook webwinkelorganisaties Stichting Webshop Keurmerk en Qshops keurmerk ondersteunden het initiatief. We vroegen jullie om op sociale media bedrijven te noemen, waarvan je Geen Gedoe Garantie verwacht. Ruim 300 bedrijven sloten zich aan, zoals Conrad, Otto en BCC. Met zoveel bedrijven die een garantieafhandeling zonder gedoe beloven is de campagne, die 8 maart stopte, een succes. Wil je weten of het bedrijf waar jij een aankoop wil doen garantie zonder gedoe belooft?

6 beloftes Geen Gedoe Garantie
- Wij houden ons aan de garantiewetgeving.
- Wij informeren consumenten glashelder en duidelijk over hun rechten.
- Wij handelen klachten en problemen zo snel mogelijk en naar behoren af, met zo min mogelijk gedoe voor de consument.
- Wij zijn als verkoper het eerste aanspreekpunt bij problemen met het product. Als wij zelf garantie aanbieden, maken wij begrijpelijk duidelijk op welke punten deze verder gaat dan de wet.
- Als de consument (ook) fabrieksgarantie heeft, leggen we uit dat de consument mag kiezen om daarvan gebruik te maken of de klacht door ons te laten afhandelen. Als wij voorstellen om de fabrikant in te schakelen, kiest de consument of hij daarmee akkoord gaat.
- Ook nadat de garantieperiode verlopen is, nemen wij onze wettelijke verantwoordelijkheid als de consument bij ons aanklopt met een ondeugdelijk product.
Tot nu toe
-
Actie gesloten | 8 maart 2018
Geen Gedoe Garantie is een groot succes
De Geen Gedoe Garantie-campagne zit erop. Ruim 300 bedrijven sloten zich aan. Check hier van welke bedrijven je garantie zonder gedoe mag verwachten.
-
Actie Hoogtepunt | 22 februari 2018
Nog meer goed nieuws
Stichting Webshop Keurmerk en Qshops steunen vanaf nu ook de Geen Gedoe Garantie. We gaan ervan uit dat veel van hun (in totaal ongeveer 8.000 leden) Geen Gedoe Garantie gaan beloven!
-
Nieuws | 8 februari 2018
Goed Nieuws
Het aantal bedrijven dat zich bij onze Geen Gedoe Garantie aansluit groeit. Op dit moment hebben zich al 13 bedrijven zich aangemeld, waaronder Otto, BCC en Conrad.
-
Artikel | 29 januari 2018
Deel je ervaring met garantie-gedoe
Heb je garantieproblemen met een bedrijf (gehad)? Weet je wat het is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden? En hoe is het afgelopen? Deel je ervaring in de community.
-
Nieuws | 25 januari 2018
Thuiswinkel.org en Consumentenbond starten garantie-initiatief
Thuiswinkel.org en de Consumentenbond lanceren op 25 januari 2018 de Geen Gedoe Garantie. Bedrijven die zich aansluiten bij dit initiatief beloven publiekelijk dat ze het consumenten zo gemakkelijk mogelijk maken hun recht op garantie te halen.
-
Artikel | 20 december 2017
Panelonderzoek: de grootste irritaties rondom garantie
Als je iets koopt, verwacht je dat de verkoper zich aan de garantieregels houdt en die zonder gedoe toepast. Helaas is de praktijk anders, blijkt uit ons panelonderzoek. Bijna 12.000 consumenten vertelden ons hoe ze omgaan met garantiekwesties en wat hun grootste ergernissen zijn. De antwoorden liegen er niet om.
-
Artikel | 24 oktober 2017
Garantie tot de deur
Recht hebben op garantie betekent niet dat je dit ook altijd krijgt. Sommige bedrijven maken het wel erg bont. Hoogste tijd om actie ondernemen.
Lees het artikel 'Garantie tot de deur'
-
Artikel | 19 oktober 2017
Product kapot! Wat was jouw ervaring?
Ben jij weleens met een kapot apparaat teruggegaan naar de winkel na afloop van de garantieperiode? Deel je ervaringen op de community van de Consumentenbond.
-
Video | 16 oktober 2017
Verhaal halen bij Mediamarkt
Let op!
Je kunt momenteel geen video's bekijken, omdat je hiervoor geen cookies hebt geaccepteerd. Wil je toch video's bekijken? Wijzig dan je cookie instellingen en accepteer de YouTube cookies
Saskia kocht in 2014 een laptop waarvan het toetsenbord het meerdere malen begaf. Het programma Koopkracht ging samen met Saskia en de Consumentenbond op pad om haar recht op garantie te halen bij de MediaMarkt.
-
Artikel | 26 september 2017
Wel garantie, toch gedoe
Dat je printer, stofzuiger of wasmachine het begeeft, komt natuurlijk nooit uit. Wat je dan wilt is een oplossing zonder gedoe. Helaas gaat dat in de praktijk niet zo. En dat moet anders. Lees het artikel 'Wel garantie, toch gedoe'.