icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
GGG headerchannel-vuistje.png

Geen Gedoe Garantie

Onze campagne zit erop. Door de steun van vele consumenten sloten ruim 300 bedrijven zich aan en beloofden ze garantie zonder gedoe. Daarmee is de campagne een succes!

  • Garantiechecker

    Je hebt vaker recht op garantie dan je denkt. Check met onze garantiechecker wat je garantierecht is.

    Garantiechecker

  • Klachtenkompas

    Plaats je klacht op Klachtenkompas.

    Klachtenkompas

  • Haal je recht

    Meer informatie over je rechten als consument en welke acties je kunt ondernemen?

    Haal je recht

Welke bedrijven beloven geen gedoe?

Laptop stuk en van het kastje naar de muur gestuurd? Samen met Thuiswinkel.org lanceerden we de campagne Geen Gedoe Garantie. Ook webwinkelorganisaties Stichting Webshop Keurmerk en Qshops keurmerk ondersteunden het initiatief. We vroegen jullie om op sociale media bedrijven te noemen, waarvan je Geen Gedoe Garantie verwacht. Ruim 300 bedrijven sloten zich aan, zoals Conrad, Otto en BCC. Met zoveel bedrijven die een garantieafhandeling zonder gedoe beloven is de campagne, die 8 maart stopte, een succes. Wil je weten of het bedrijf waar jij een aankoop wil doen garantie zonder gedoe belooft? 

Bekijk alle deelnemers

Garantie wasmachine

6 beloftes Geen Gedoe Garantie

  1. Wij houden ons aan de garantiewetgeving.
  2. Wij informeren consumenten glashelder en duidelijk over hun rechten.
  3. Wij handelen klachten en problemen zo snel mogelijk en naar behoren af, met zo min mogelijk gedoe voor de consument.
  4. Wij zijn als verkoper het eerste aanspreekpunt bij problemen met het product. Als wij zelf garantie aanbieden, maken wij begrijpelijk duidelijk op welke punten deze verder gaat dan de wet.
  5. Als de consument (ook) fabrieksgarantie heeft, leggen we uit dat de consument mag kiezen om daarvan gebruik te maken of de klacht door ons te laten afhandelen. Als wij voorstellen om de fabrikant in te schakelen, kiest de consument of hij daarmee akkoord gaat.
  6. Ook nadat de garantieperiode verlopen is, nemen wij onze wettelijke verantwoordelijkheid als de consument bij ons aanklopt met een ondeugdelijk product.

Tot dusver

  • Actie gesloten | 8 maart 2018

    Geen Gedoe Garantie is een groot succes

    De Geen Gedoe Garantie-campagne zit erop. Ruim 300 bedrijven sloten zich aan. Check hier van welke bedrijven je garantie zonder gedoe mag verwachten.

    Lees meer

  • Actie Hoogtepunt | 22 februari 2018

    Nog meer goed nieuws

    Stichting Webshop Keurmerk en Qshops steunen vanaf nu ook de Geen Gedoe Garantie. We gaan ervan uit dat veel van hun (in totaal ongeveer 8.000 leden) Geen Gedoe Garantie gaan beloven!

  • Nieuws | 8 februari 2018

    Goed Nieuws

    Het aantal bedrijven dat zich bij onze Geen Gedoe Garantie aansluit groeit. Op dit moment hebben zich al 13 bedrijven zich aangemeld, waaronder Otto, BCC en Conrad. 

  • Artikel | 29 januari 2018

    Deel je ervaring met garantie-gedoe

    Heb je garantieproblemen met een bedrijf (gehad)? Weet je wat het is om van het kastje naar de muur gestuurd te worden? En hoe is het afgelopen? Deel je ervaring in de community.  

  • Nieuws | 25 januari 2018

    Thuiswinkel.org en Consumentenbond starten garantie-initiatief

    geen-gedoe-garantie

    Thuiswinkel.org en de Consumentenbond lanceren op 25 januari 2018 de Geen Gedoe Garantie. Bedrijven die zich aansluiten bij dit initiatief beloven publiekelijk dat ze het consumenten zo gemakkelijk mogelijk maken hun recht op garantie te halen.

    Lees het nieuwsbericht.

  • Artikel | 20 december 2017

    Panelonderzoek: de grootste irritaties rondom garantie

    Als je iets koopt, verwacht je dat de verkoper zich aan de garantieregels houdt en die zonder gedoe toepast. Helaas is de praktijk anders, blijkt uit ons panelonderzoek. Bijna 12.000 consumenten vertelden ons hoe ze omgaan met garantiekwesties en wat hun grootste ergernissen zijn. De antwoorden liegen er niet om.

  • Artikel | 24 oktober 2017

    Garantie tot de deur

    Garantie aan de balie

    Recht hebben op garantie betekent niet dat je dit ook altijd krijgt. Sommige bedrijven maken het wel erg bont. Hoogste tijd om actie ondernemen.

    Lees het artikel 'Garantie tot de deur'

  • Artikel | 19 oktober 2017

    Product kapot! Wat was jouw ervaring?

    Ben jij weleens met een kapot apparaat teruggegaan naar de winkel na afloop van de garantieperiode? Deel je ervaringen op de community van de Consumentenbond.

  • Artikel | 17 oktober 2017

    Garantie? Check het met de Garantiechecker

    Ben je benieuwd of je nog garantie hebt op een product dat kapot is gegaan? Je komt er in een paar stappen achter met de Garantiechecker.

    Check je garantie!

  • Video | 16 oktober 2017

    Verhaal halen bij Mediamarkt

    Koopkracht 2 Wel of geen garantie Koopkracht 2 Wel of geen garantie

    Let op!

    Je bent niet akkoord gegaan met ons cookiebeleid. Hierdoor kun je op onze website nu geen video's bekijken. Wil je toch de video bekijken, verwijder dan je cookies en ga akkoord met ons cookiebeleid.

    Saskia kocht in 2014 een laptop waarvan het toetsenbord het meerdere malen begaf. Het programma Koopkracht ging samen met Saskia en de Consumentenbond op pad om haar recht op garantie te halen bij de MediaMarkt.

  • Artikel | 26 september 2017

    Wel garantie, toch gedoe

    Garantie wasmachine

    Dat je printer, stofzuiger of wasmachine het begeeft, komt natuurlijk nooit uit. Wat je dan wilt is een oplossing zonder gedoe. Helaas gaat dat in de praktijk niet zo. En dat moet anders. Lees het artikel 'Wel garantie, toch gedoe'.