icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
De beste zorgverzekering, die wil jij toch ook? |

Vergelijk en stap over

zorgicoon-45x45px
Koopkracht 2 HEADER.jpg

Garantiechecker

Ben je benieuwd of je nog garantie hebt op een product dat kapot is gegaan? Je komt er in een paar stappen achter met onze Garantiechecker!

Check je garantie

Geen gedoe garantie

Iedereen maakt het wel eens mee: een product vertoont onverwacht, te snel en buiten jouw schuld om gebreken. Gevolg? Het kost veel tijd, discussie en doorzettingsvermogen om jouw recht op garantie te krijgen.

Dat moet beter. Verkopers en fabrikanten moeten zich aan de wet houden, consumenten glashelder informeren over hun rechten en hun beloftes nakomen. Consumenten moeten eenvoudig hun recht krijgen.

De Consumentenbond wil er, samen met jou, voor zorgen dat garantie gelijk komt te staan aan 'geen gedoe'. Wij informeren je over je rechten. Via onze Garantiechecker kom je er gauw achter wat je kunt doen om je recht op garantie te halen.

Lees meer over garantie en reparatie

  • Garantie binnen de garantietermijn

    Gaat een product gedurende de garantieperiode kapot, dan heb je recht op garantie: de verkoper of fabrikant moet het product repareren of vervangen.

    Lees meer

  • Garantie buiten de garantietermijn

    Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht op een deugdelijk product. 

    Lees meer

  • De reparatie duurt lang

    Een reparatie moet binnen een redelijke termijn plaatsvinden. Geef de verkoper een termijn van bijvoorbeeld 3 weken waarbinnen je product gerepareerd moet zijn.
     

    Lees meer

  • Extra garantie bijkopen

    Denk goed na voordat je in de winkel extra garantie bijkoopt: vaak betaal je voor iets waar je wettelijk gezien al recht op hebt. Ook worden schades vaak al door andere verzekeringen gedekt.

    Lees meer