icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Van hypotheek tot verhuisdoos |

Stap voor stap naar je nieuwe huis

icoon nieuw huis

Archief Blenders

Hier vind je alle eerder verschenen artikelen binnen Blenders.


2017

Eerste indruk | 1 juni 2017

Stomer-blender voor babyvoeding: update

Eerst stomen en dan met de blender het eten glad maken. Met een babyfoodprocessor maak je makkelijk zelf een verse babyhap klaar. Met sommige kun je zelfs ook de fles verwarmen of een potje babyvoeding opwarmen. Wij zetten van 3 apparaten de voor-en nadelen op een rij.

Nieuws | 13 maart 2017

Blender gezonder dan sapcentrifuge

Wie meer groente en fruit wil binnenkrijgen, kiest beter voor een blender dan voor een sapcentrifuge.

21 februari 2017

Huishoudbeurs 2017

De Consumentenbond bezocht de Huishoudbeurs 2017. Welke handige nieuwe producten zijn er dit jaar te vinden?

Eerste indruk | 31 januari 2017

Bosch OptiMUM

Bosch brengt een nieuwe lijn keukenmachines op de markt: de OptiMUM. Deze machine heeft een geïntegreerde digitale weegschaal en sensor. Maar zijn deze functies wel handig in gebruik?

2016

9 maart 2016

Bij het afrekenen gaf de kassa een hogere prijs aan dan het prijskaartje aan het artikel. Welke prijs is juist?

Je mag er vanuit gaan dat de prijs op het prijskaartje de juiste prijs is.

9 maart 2016

Ik zag een aanbieding met 'zolang de voorraad strekt', maar deze was op de dag zelf al uitverkocht. Mag dat?

Nee, het is misleidend wanneer een winkelier je lokt met producten die hij niet in huis heeft.

9 maart 2016

De Geschillencommissie

Heb je na vier weken nog geen reactie ontvangen op jouw brief? Of is je klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

9 maart 2016

Hoe schrijf ik een klachtenbrief aan de verkoper?

Ben je in een gesprek met de verkoper niet uitgekomen? Of heb je besloten meteen een brief te schrijven? Stel dan in een brief de verkoper in gebreke vanwege niet nagekomen afspraken.

9 maart 2016
9 maart 2016

Hoe kan ik het beste klagen bij de verkoper?

Ben je niet goed behandeld door een verkoper? Of houdt een bedrijf zich niet aan de afspraken? Leg dan eerst in een gesprek de klacht voor aan de verkoper.

9 maart 2016

Ik heb mijn blender in reparatie bij een bedrijf dat opeens failliet is. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de curator die het faillissement van het bedrijf afhandelt.

9 maart 2016

Ik heb een blender bij een bedrijf gekocht en (aan)betaald, nu is het bedrijf failliet. Wat kan ik doen?

Neem contact op met de curator die het faillissement van het bedrijf afhandelt.

9 maart 2016

Wat zijn mijn rechten als ik een blender online koop?

Bij een online of telefonische aankoop (koop op afstand) geldt sinds 13 juni 2014 een langere bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen.

9 maart 2016

Ik heb via internet een blender in het buitenland gekocht. Wat kan ik doen als het product kapot gaat?

Je moet telefonisch of per e-mail contact opnemen met de verkoper in het buitenland.

9 maart 2016

Ik heb spijt van mijn aankoop. Wat kan ik het beste doen?

Wettelijk niet zo veel: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er met hem uit komt.

9 maart 2016

De reparatie van mijn blender duurt erg lang. Wat kan ik doen?

Geef de verkoper een termijn van bijvoorbeeld 3 weken waarbinnen het huishoudelijke apparaat gerepareerd moet zijn; 3 weken is vaak redelijk.

9 maart 2016

Ik heb een blender gekocht. Is het verstandig om hier nog extra garantie bij te kopen?

In sommige winkels is het mogelijk om garantie bij te kopen. De verkoper of fabrikant biedt dan zelf extra garantie aan of brengt dit onder bij een verzekeringsmaatschappij (verzekerde garantie).

9 maart 2016

Mijn blender is binnen de garantieperiode kapot. De fabrikant sluit bepaalde zaken uit van garantie. Wat kan ik doen?

Als de fabrikant je geen oplossing wil of kan bieden, kun je de verkoper aanspreken. Bij hem heb je het product tenslotte gekocht.

9 maart 2016

Ik heb een blender die kapot is gegaan en de garantietermijn is net verstreken. Wat kan ik doen?

Ga terug naar de verkoper en spreek hem aan op grond van zijn wettelijke verplichting een goed (deugdelijk) product te leveren.

9 maart 2016

Ik heb een blender die binnen 6 maanden kapot is gegaan. Wat kan ik doen?

Ga terug naar de verkoper. Je hebt recht op vervanging of reparatie, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het apparaat verkeerd gebruikt hebt.


Zoek binnen de website

Vul een zoekterm in