
Stefan Vrijdag Expert internetBijgewerkt op:3 november 2025
Ook als je tevreden bent over je huidige provider kun je je abonnement wijzigen. Je bespaart vaak behoorlijk door het abonnement aan te passen. Verlaag bijvoorbeeld je internetsnelheid of zet extra zenderpakketten stop. Neem een abonnement zonder vaste telefoonlijn wanneer je hier weinig gebruik van maakt.
Neem contact op met je provider om je abonnement te wijzigen. Dit kan telefonisch. Je kunt bij veel providers ook via hun website (bijvoorbeeld via Mijn KPN) je abonnement aanpassen.
Wil je een beter aanbod van je provider? Kondig dan aan dat je wilt overstappen naar een andere provider. Zo geef je de provider nog een laatste kans om je als klant te behouden met een mooi aanbod. Soms zijn er ook acties waar je nog niet van wist. Niet geschoten is altijd mis.
Je kunt niet altijd direct je abonnement opzeggen en overstappen naar een andere provider.
In alle andere gevallen is de opzegtermijn 1 maand. De opzegtermijn begint op de dag dat je jouw contract opzegt. Zeg je per 6 januari op, dan moet je provider het contract uiterlijk per 7 februari beëindigen.
Als je direct kunt overstappen naar een andere provider verken dan je opties. Door internet te vergelijken weet je welke abonnementen er mogelijk zijn op jouw adres. Als je overstapt kun je meestal gebruik maken van de overstapservice van je nieuwe provider. Zij zeggen je huidige abonnement op.