icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Klagen bij de provider

Je kent het wel: je hebt een klacht over je provider, je belt de helpdesk en dan moet je je verhaal meermalen uitleggen. Of je zou teruggebeld worden over je probleem met internet of tv en dat gebeurt niet. Goed klagen en tot een oplossing komen is nog best moeilijk. Ons stappenplan helpt hierbij.
Stefan Vrijdag

Stefan Vrijdag , Expert Elektronica Bijgewerkt op: 4 juli 2022

wachttijden-klantenservice-nieuws

Problemen met internet of tv zijn erg vervelend en wil je graag snel opgelost hebben. Voor problemen die je niet zelf kunt oplossen volg je ons stappenplan.

Gaat je klacht specifiek over traag internet? Volg dan het stappenplan over klagen bij de provider over traag internet

Over een aantal zaken kun je geen klacht indienen.

Tv-zender uit het pakket, wat kan ik doen?

Aanbieders van tv kunnen het zenderaanbod veranderen. Daar kun je niks tegen doen. Wel mag je je abonnement opzeggen. Tv-providers moeten een wijziging, zoals van het zenderpakket, minimaal 4 weken van tevoren melden. Ze moeten duidelijke informatie over de wijziging geven en je erop wijzen dat je kosteloos mag opzeggen. Dit geldt ook als je nog binnen (eerste) contractduur zit.

Dubbele factuur, welke betaal je wel en welke niet?

Ben je overgestapt van provider, maar krijg je nog steeds rekeningen van je vorige provider? Die moet je dan gewoon betalen. Voor vergoeding van de dubbele kosten kun je de nieuwe provider per brief aansprakelijk stellen.

De nieuwe provider regelt de overstap of vertelt je wat je zelf moet doen en in welke volgorde. Ben je met de nieuwe provider overeengekomen dat hij de overstap zal regelen? Dan is hij ook verantwoordelijk voor de opzegging van het abonnement bij de oude provider. Stel je nieuwe provider per brief aansprakelijk voor de dubbele kosten.

Goed klagen in 10 stappen

Nieuwste artikelen