icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest

Kassabon kwijt

Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht. Dat kan bijvoorbeeld ook door een bankafschrift. Of met een verklaring van een winkelmedewerker.
garantie-bonnetjes2

 

Kassabon als garantiebewijs

Je kassabon bewaren is belangrijk. Vaak is het ook je garantiebewijs. Ben je de bon toch kwijtgeraakt en is het product dat je hebt gekocht niet goed? Ook zonder kassabon heb je rechten. 

Bewijs je aankoop

Als je jouw aankoop op een andere manier kunt bewijzen, is dat ook prima. Bijvoorbeeld door:

  • Een bankafschrift. Als je met pin of internetbankieren hebt betaald.
  • Een scan of foto van je aankoopbewijs. Ook handig voor je administratie.
  • Het kassasysteem van de winkel. Hierin worden aankopen teruggezocht. Vaak doen winkels hier niet moeilijk over.

Lukt dit allemaal niet? Ga dan terug naar de winkel en vraag aan de verkoper of hij zich jouw bezoek en aankoop nog herinnert.

 

Klacht indienen 

Kom je er in een gesprek met de verkoper niet uit? Dan kun je nog klagen via ons Klachtenkompas. Of gebruik onze voorbeeldbrieven over garantie.

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf
  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail
  3. 3. Bel onze juridisch expert
  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen