icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Ga naar hoofdinhoud

Garantie en reparatie

Wat moet je doen als je product kapot gaat? Hoe zit het met garantie, je rechten én hoe gebruik je die? Lees ons advies over garantie.

Garantietermijn

Kapot

De verkoper legt de schuld bij jou

Je aankoop gaat kapot en de verkoper zegt dat het je eigen schuld is. Moet jij dan bewijzen dat je het product normaal hebt gebruikt?

Lees meer over eigen schuld

Garantie bijkopen

Extra garantie

Denk goed na voordat je in de winkel extra garantie bijkoopt. Vaak betaal je voor iets waar je wettelijk gezien al recht op hebt. Ook worden schades meestal al door andere verzekeringen gedekt, bijvoorbeeld door je inboedel- of reisverzekering.

Lees meer over garantie bijkopen

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. 3. Bel onze juridisch expert

  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen