! Je browser is verouderd.

Update je browser voor meer veiligheid en snelheid om deze site optimaal te kunnen gebruiken.

Klik hier om te lezen welke browsers geschikt zijn

icon-menu logo_footer preds symbol-afrader symbol-bestekoop symbol-besteuittest
Alle artikelen

Artikelen binnen Garantie en reparatie

Garantie en reparatie

Wat moet je doen als je product kapot gaat? Hoe zit het met garantie, je rechten én hoe kun je die halen? Lees ons advies over garantie.


Garantietermijn

Defect

De verkoper legt de schuld bij jou

Je aankoop gaat kapot en de verkoper zegt dat het je eigen schuld is. Moet jij dan bewijzen dat je het product normaal hebt gebruikt?

Lees meer

Garantie bijkopen

Extra garantie bijkopen

Denk goed na voordat je in de winkel extra garantie bijkoopt. Vaak betaal je voor iets waar je wettelijk gezien al recht op hebt. Ook worden schades vaak al door andere verzekeringen gedekt, bijvoorbeeld door je inboedel- of reisverzekering.

Lees meer

Vind jij het ook belangrijk dat wij opkomen voor jouw rechten?

Steun ons en word lid! Uiteraard ontvang je met een lidmaatschap veel meer voordelen. Bijvoorbeeld juridische hulp bij consumentenproblemen.

Ja, ik steun de Consumentenbond

Artikelen binnen Garantie en reparatie

Alle artikelen

Artikelen binnen Garantie en reparatie

We begeleiden je naar een oplossing

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn 4 manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. 1. Meld je klacht bij het bedrijf
  2. 2. Stuur een juridische brief of e-mail
  3. 3. Bel onze juridisch expert
  4. 4. Laat ons voor je bemiddelen